Handikappad flickvän, hur funkar det?
Jag är tillsammans med en tjej som sitter i rullstol, men kan göra det mesta själv. Just nu bor hon hemma men ska snart flytta till en lägenhet där hon ska bo själv. Hon kommer att få hemtjänst eller assistenter (hon klarar sig så bra själv att hon inte lär få assistenter, men det är helt säkert att hon får hemtjänst). Vi har pratat om att flytta ihop, men då tänker de dra in hemtjänsten, eftersom de menar på att de inte ska hjälpa MIG, utan det är min flickvän som behöver hjälp. Betyder det att jag måste jobba heltid, och dessutom ha hand om ALLT där hemma? Jag är verkligen inte emot att dammsuga, tvätta, laga mat etc., men jag tror jag inte skulle klara av att dels ha ett heltidsjobb och dels göra allt där hemma. Men hemtjänsten tycker att de inte behöver hjälpa henne om hon bor ihop med mig. Ibland är jag borta hela dagen, hur ska då min flickvän kunna ta ner tunga grytor och liknande, något hon har problem med pga värken? Allt känns så motigt just nu, jag vill gärna bo med henne, men då drar de in ALL hjälp för henne vilket gör att hon måste sitta inne och vänta på att jag ska sluta jobba för dagen, och det är väl inget liv? Hon måste väl kunna laga mat, gå ut på stan etc. trots det?
Tack för att ni lyssnade!