Norsk skogkatt
Min hanne vägde 6 kg som fullvuxen... han var hög, lång och stor...Skogisarna tillhör de största raserna.
Min hanne vägde 6 kg som fullvuxen... han var hög, lång och stor...Skogisarna tillhör de största raserna.
PS: om du är orolig att hon är för tjock så för pekfingret över sidan på katten. Känner du revbenen är hon lagom,. Men de får absolut inte sticka ut på något sätt. Om du inte känner revbenen utan verkligen måste anstränga dig och trycka in päls och skinn för att känna, så kan det vara en hint att dra ner lite på fodret.... om du fattar vad jag menar...
Du kan ge henne Royal Canins kitten-foder. Det är lite mer fett i det än i vuxenfoder. Att enbart ge burkfoder är inte så bra. Jag vet att mina katter mådde jättebra av RC:s foder. Det åt de upp till ett års ålder, och det är bra för både hull och muskler.
Honor är mycket mindre än hanar. Och det är bättre att hon är lite för tunn än för tjock. Du kan med fördel ge lite rå köttfärs och blanda i en äggula ett par gånger i veckan. Det är gott och nyttigt!