Inlägg från: giz |Visa alla inlägg
  • giz

hjälp! valpar som bits!!!!!!!!!!!!!!!!!! hjälp hon ska avlivas.

valpar bits!!!!!!
    det kliar i hennes tänder, erbjud ett alternativ.

mitt o och j har tydligen gått på party............saknas det i ngt ord så sätt dit det själva *asg*
  • giz

ja hon vill väll leka.....

ålder?
    ras?
    hur har ni hittils gjort?
    när hämtade ni henne och vad gör hon hos din mamma om det är din hund?

mitt o och j har tydligen gått på party............saknas det i ngt ord så sätt dit det själva *asg*
  • giz

japps klart hon blir, hon skriker efter uppmärksamhet.

ett skarpt nej, ge allternativet.
    få henne att fokusera på alternativet och när hon hugger mot er så nejar ni. inte så svårt, handlar bara om att lägga ner 100% energi.........trligen som jag kan utläsa så har det vart kul från början när hon naffsat och ni har just börjat fya eller?

ser hur som helst ingen anledning att ta den bekväma lösningen avlivning bara för detta, gå en kurs med henne. trötta ut henne psykiskt....det är en hund som behöver mycket mental stimulans.

• giz

så sparbanken, stäng av burken å gå och träna din vapis.......... du har fått massa smarta tips. och att din mamma visar sin rädsla kommer inte göra saken bättre när hon kommer upp i trots åldern. så bibblan är ngt både du å din mor borde besöka å läsa på lite.

• giz
    Wolfhound skrev 2006-05-31 20:50:58 följande:
    Jag har funderat litet mer över frågan. Kommit fram till att det även kan vara så att det är en mycket dominant hund ni har fått. Hundar är ute efter att vara ledare. Att hon bits kan vara ett tecken på att hon försöker ta över ledarskapet.Om det är det så måste du befästa ditt eget ledarskap. Att gå ut genom dörren före hunden är helt ok. OM hunden försöker gå ut först, smäll igen dörren (men se till att inte skada hunden). Att låta hunden vänta på sin mat är också ok. Familjen kan äta först, och för att hunden inte skall tigga vid bordet, kan man sätta fast den inomhus, tillsammans med någon leksak. När familjen ätit så får hunden komma till sin matskål. Att be hunden sitta innan han/hon får maten är också ok. Men INTE att låta hunden vänta på att få gå ut, när den är nödig.Finns även ett annat knep man kan ta till för att få hunden att sluta bita om situationen är akut. Köp en vattenpistol, ladda med iskallt vatten och sikta på nosen. Hunden kommer att avbryta sitt beteénde omedelbart.
    eller käka sönder vattenpistolen i små bitar........... japps har testat fast med blomspruta å den vart fort ett minne blott men helt klart värt ett försök
Svar på tråden hjälp! valpar som bits!!!!!!!!!!!!!!!!!! hjälp hon ska avlivas.