• sparbanken

hjälp! valpar som bits!!!!!!!!!!!!!!!!!! hjälp hon ska avlivas.

Snälla hjälp mig. Min mamma ringde nyss och dom ska ta bort våran valp! För hon bits, verkligen bits, finns det inget man kan göra så hon slutar? vi har prövat att nya i nacken och bara gå där i från, för hon hugger verkligen så man får sår.

SNÄLLA HJÖLP MIG FORT!!!!

• Svar på tråden hjälp! valpar som bits!!!!!!!!!!!!!!!!!! hjälp hon ska avlivas.
  • giz

valpar bits!!!!!!
    det kliar i hennes tänder, erbjud ett alternativ.

mitt o och j har tydligen gått på party............saknas det i ngt ord så sätt dit det själva *asg*
  • Norpan666

Alla valpar bits ju!!! Gjorde vår oxå men det är ju bara när de e små. Man fostrar ju dom...

• sparbanken

jag vet, vi har massa tuggsaker vi ger henne. men hon hugger verkligen efter en.

• sparbanken

Men min mor tror inte hon kommer ändra sig!!

• giz

ja hon vill väll leka.....

ålder?
    ras?
    hur har ni hittils gjort?
    när hämtade ni henne och vad gör hon hos din mamma om det är din hund?

mitt o och j har tydligen gått på party............saknas det i ngt ord så sätt dit det själva *asg*
  • sparbanken

Hon är 4 månader. en bland ras mellan schäfer och labrador. hon är ganska stor.
    Det är familjens hund.
    Hittils har vi antingen gett henne en tuggsak att tugga på, eller om hon börjar bita efter än i kläder och i kroppen så nyper vi till henne, och går där ifrån.
    Så hion förstår att hon gör något dumt.
    Men hon blir bara värre.

• Trocadero

Våran leonberger bet väldigt mycket tills han var över 6-7 månader.....blev lite bättre när man gav honom ett ben av råhud just när han skulle börja bitas.....men han har obegränsat av saker som det är ok att bita i och det gör ju också skillnad!!!!

Har hon mycket tuggsaker till vovven???

• giz

japps klart hon blir, hon skriker efter uppmärksamhet.

ett skarpt nej, ge allternativet.
    få henne att fokusera på alternativet och när hon hugger mot er så nejar ni. inte så svårt, handlar bara om att lägga ner 100% energi.........trligen som jag kan utläsa så har det vart kul från början när hon naffsat och ni har just börjat fya eller?

ser hur som helst ingen anledning att ta den bekväma lösningen avlivning bara för detta, gå en kurs med henne. trötta ut henne psykiskt....det är en hund som behöver mycket mental stimulans.

• Hely

Alla valpar bits, en del väldigt mycket, en del lite mindre. Man kan ju inte avliva en valp för det, det låter ju helt fruktansvärt. Förstår om du är upprörd.
    Själv har jag händer och armar fulla av sår efter min valp, hon bits så det står härliga till.
    Jag tar det lungt med henne, biter hon så lossar jag greppet och ger henne en leksak som vi leker med. Givetvis biter hon mig igen men det gäller att ha tålamod för jag vet att hon kommer att sluta. Nu förstår hon inte riktigt "nej" än men när vi väl lärt henne det så kommer vi att "neja" henne när hon biter, och berömma när hon slutar.

Vet hon betydelsen av "nej"? Har ni lärt henne det?

En del valpar kan vara riktiga små odjur och det kan ta tid att få dem att förstå vad de får göra och inte.
    Kan ni inte ta henne till närmsta brukshundsklubb och få lite "proffesionell" hjälp?

Svar på tråden hjälp! valpar som bits!!!!!!!!!!!!!!!!!! hjälp hon ska avlivas.