Inlägg från: Vargtass |Visa alla inlägg
  • Vargtass

hjälp! valpar som bits!!!!!!!!!!!!!!!!!! hjälp hon ska avlivas.

Tycker du borde gå till biblioteket eller bokhandeln och införskaffa dig ett gäng böcker om hundar och lusläsa. Gärna om hundpsykologi och etnologi. Som de andra skriver så är det ett typiskt beteende för valpar. Finns det någon valp som inte bits? Om ni reagerar över detta så blir jag lite rädd för hur ni kommer att reagera när hunden börjar bli könsmogen och kanske lite trotsig? Nej, fy... Mitt råd är läs allt och lär er att förstå varelsen som ni valt att ta in i familjen! Lycka till!!!

• Vargtass

Många skriver att stimulans är viktigt och att den är understimulerad. Visst kan den vara det... Men jag skulle nog också tro att man får se på andra hållet också. Kan hunden koppla av och Kan den slappna av och ta det lugnt?

• Vargtass

Men tar ni intiativet när hon ska vila? Om hon blir uppjagad och bits så undrar jag mer om ni kan få henne att varva ner?

• Vargtass

Lär hunden att stanna kvar! Ha det som ett mål!!! Det kan hjälpa er när hon blir så där stressad. Kan ni inte ställa kravet på henne att sluta bitas så är det bättre att ni ställer ett krav där ni kan lyckas! Vinner hon så är det två steg tillbaka för er del... Lär henne stanna och ni kommer också vinna en del av ledarskapet på det viset. Ju mer ni tjafsar med henne som läget är nu och säger "nej" och "fy" ju mer kommer hon tycka att det är "skitkul" och stressa upp sig, det kommer alltså bara att förstärka beteendet ännu mer! "Haaha.. Så roliga ni är!!!"

• Vargtass

Ja, jag hoppas att det kan hjälpa er!!!

Svar på tråden hjälp! valpar som bits!!!!!!!!!!!!!!!!!! hjälp hon ska avlivas.