Inlägg från: Cuthalion |Visa alla inlägg
  • Cuthalion

hjälp! valpar som bits!!!!!!!!!!!!!!!!!! hjälp hon ska avlivas.

Har inte läst mycket i tråden men man avlivar inte en valp för att den bits, eller visst kan man gör det men valpar bits. Och gnager. Och tuggar. Det kliar i tänderna, eller så vill man ha uppmärksamhet, eller så gör det ont i munnen eller medan man växer, eller så kliar det ännu mer etc . . . Det är ju en liten rackare man har att göra med som bara är en bebis.

Vid fyra månaders ålder är vovven (oftast, olika för olika individer så klart) fortfarande bebis och även om man kan börja ställa vissa krav så är det så mycket som händer i huvudet och runt omkring att tuggningen kan komma som en reflex utan att de egentligen tänker på vad de håller på med. Slentriantuggar lite grann sådär

Håller med Bella8 dock angående smärta. Lider av smärta själv och de perioder då jag har extra ont räcker det med att hunden nuddar mig med tänderna för att jag skall gå i taket. Kanske Din mor inte skall behöva ha så mycket med valpen att göra medan h*n fortfarande valptuggar för att underlätta för både valp och mor?

Svar på tråden hjälp! valpar som bits!!!!!!!!!!!!!!!!!! hjälp hon ska avlivas.