Inlägg från: magnus07 |Visa alla inlägg
  • magnus07

Klippa gräsmatta efter regn?

Varken jag eller sambon har tidigare bott i villa så vi är lite vilsna nu. Vår gräsmatta börjar se väldigt vildvuxen ut men tyvärr så är det så enormt blött ute. Är det okej att klippa gräsmattan mellan regnskurarna eller finns det nån nackdel med det?

• Svar på tråden Klippa gräsmatta efter regn?
  • magnus07

Hmm... blev ju inte så mycket klokare utav dom här svaren

Men, jag ska nog dra på mig stövlarna o ge mig ut o prova lite. Kan ju inte hända så mkt mer än att jag blir svettig o irriterad o gräsmattan ful. Inte så stor skillnad mot för nu då med andra ord

Tack så mkt!

• magnus07

Det gick faktiskt över förväntan att klippa gräsmattan idag trots allt regn. Visst blev det ojämnt med många områden där det bara la sig ner och visst blev det lite "geggigt" på några ställen men det gick bra. Okej, jag körde på högsta klipphöjden så jag får ju gå några gånger till men med tanke på att det var första gången jag klippte VÅR gräsmatta så är det ju bara skoj

• magnus07

SVejsan:
    *skrattar* Jo jag har väl svårt att tro att glädjen kommer hålla i sig så länge. Ungefär som historien om stockholmaren som flyttade upp till Norrland o fick uppleva en vit jul
    hem.passagen.se/ewaguld/dagbok.html

Svar på tråden Klippa gräsmatta efter regn?