Inlägg från: BlåRosen |Visa alla inlägg
  • BlåRosen

starta eget

Jag startar eget den 1/8

• BlåRosen

Ska öppna en choklad-butik ..

Mmmmmmmmmmm

• BlåRosen

Vi köper in från små tillverkare ..
    Var?,,ja i Luleå så klart

• BlåRosen

Vi ska inte göra egna praliner till att börja med. Utan kanske vi gör egna om något år eller så ..

• BlåRosen

Elfan,,det kommer att komma det med ..Men inte just nu såhär i början..Men det kommer att komma aboslut..

söjsan,, ..Jo iden har jag haft några år. Men har inte fått någon med mig. Det var menat att syrran min skulle öppna med mig. Men hon backade ur å gick tillbaka till sitt gamla jobb...
    Men hon ångrar sig idag ...

Jag la det hela på is ett tag tills jag fick tag i en gammal vän till mig som jag inte pratat med på ett tag. Jag fick redan på att hon hade blivit uppsagd så jag lyfte luren & ringde & frågade henne om hon ville haka på ..Hon tänkte EN dag,, sedan så sa hon JAG HAKAR PÅ .. ...

• BlåRosen

Visst,, det här är ju min ide. Men jag delar gärna med mig ..
    Därav ville jag ska 2st arbetstillfällen för 2st arbetslösa ..

Varför jag ville ha med mig en å dela 50/50 var också en ekonomi fråga + att vi kan dela på oss & öka våra intäkter med att en står i butiken å en åker ut till företag å säljer varor , + att vi ska hålla chokladprovningar..

Så vi behöver vara 2st ..

• BlåRosen

Ska man ha öppet 7dar i veckan så måste vi vara minst 2t..

Så jag delar mer än gärna med mig

• BlåRosen

Hahaha

Rosen har varit på sin första "affärs lunch" i Lördags ..

(vad töntigt det låter )

• BlåRosen

TS,, ,,Töntigt å Töntigt ,, man kände sig töntig å grön ...
    Men men nån gång måste vara den första .

Vi hade en affärslunch med dom som äger butiken nu (den vi ska köpa). Vi hade öppnat ändå en sån butik om vi inte hade fått den.
    Men vi fick den pga att vi var dom mest lämpade & att vi ändå skulle öppna en sån butik även om vi inte skulle få den ..

Så vi ser det som så, vi köper upp vår ENDA konurrent ,,smart va ..Så nu finns INGA konkurrenter

Så i Lördags så gick vi igenom en del,,inredning, avtal, handpenning, mm...

Men kul var det ...

• BlåRosen

Jenny,,ja vad ska jag säga ,,
    typ ALLT, det du kan komma på..skriv ner allt du kommer på,, å ta med det då du ska dit...

• BlåRosen

snyggt klädd ,,,haha då skulle du se mig.-D

Jag kom dit i sport kläder ..
    Dom var "propra",,men inte jag ..

Vi fick igenom ALLT,, å dom godkännde vår affärside DIREKT...

Vi var bara oss själva...
    å det kommer man låååångt på..

Svar på tråden starta eget