starta eget
Någon här som funderar på att starta eget/nyligen har startat eget?
Kanske någon som vill diskutera drömmar och visioner och peppa varandra!?
Någon här som funderar på att starta eget/nyligen har startat eget?
Kanske någon som vill diskutera drömmar och visioner och peppa varandra!?
Jag är jättesugen på att starta eget...men vet inte riktigt vad...har en massa funderingar...
MEn är det inte krångligt att starta eget? en massa pappersjobb och sedan massor att hålla reda på?
det vikigaste är ju att man har massa idéer tycker jag!! sen får man ju börja "rita upp" vad det skulle kunna bli av det!
Klart det kan bli mycket pappersjobb! kanske kan man få hjälp av någon som är bra på det där med ekonomi till att börja med?!
Viktigaste är väl att man är realistiskt och inte tar ut svängarna för mycket i början ;=)
haha...precis...realistisk måste man vara...inte som min första tanke, starta ett telefonbolag och krossa telia...
Men det vore kul med nåt som går runt i alla fall...som hobby håller jag på med pärlbroderi, och det är riktigt kul...
Tror dock inte man kan starta en affär med det, skulle nog inte funka...
Men jag skulle jättegärna vilja ha en egen affät av något slag...
Tror säkert man kan få hjälp av någon i början, egentligen behöver man kanske bara ringa runt lite...om man har någon bra idé och så...
Jag (eller rättare sagt jag och min man) har nyligen startat. Vi är dock av den försiktigare sorten så vi "smyger" igång verksamheten vid sidan av ordinarie jobb. Tanken är dock att framåt hösten öka takten något. Fördelen med detta är att man har tid att fundera & lära sig så eventuella misstag inte blir så kostsamma.
Det viktigaste är nog att man har en bra idé & gärna ett kundunderlag att bygga på precis som du säger söjsan. Det finns förresten en tråd för kvinnliga företagare - där finns mycket bra tips att hämta!
Ja precis :D
Jag tror att man måste brinna för en jäkligt bra idé. Jag bor i en liten stad, vilket jag tror kan vara en fördel för att starta ett eget företag. Här verkligen blommar affärs- och företagsverksamheten. I en stor stad är det ju en helt annan konkurres.
Men så är man lite feg, skall man våga eller inte?! :)
Jag studerar nu, har en termin kvar men känner mig kankse inte rikigt som en akademiker egenligen...
The Dreamer: Jag startade eget för nästan exakt 6 månader sedan och måste säga att jag blivit positivt överraskad både över pappersarbete och kontakt med myndigheter. Allt har gått väldigt smidigt och både Bolagsverket, Tullverket och Skattemyndigheten får bara plus i kanten av mig faktiskt. Jag trodde det skulle innebära mycket mer snäv byråkrati och pappersexcersis än det hittills gjort. Kör på bara! Men visst är det mycket att sätta sig in i i början. Ta hjälp av Nyföretagarcentrum, Skattemyndigheten och andra som har informationsträffar och kostnadsfri rådgivning!
studerar jag också...men funderar på att starta eget då jag har jobb också...som Elfan gjort.
Det är ju många fördelar med att starta försiktigt och samtidigt ha jobb..
elfan
tack, visste inte att det fanns en tråd redan.
Jag har också tänkt på det där med att till att börja med köra det vid sidan om. så kan man utöka när man känner att detta verkligen funkar och att det börjar gå framåt.
vad har ni för företag?
Här är en till som vill starta eget men vet inte vad riktigt ännu.
sirlig
Vad har du för affärsidé?
Så nyfiken på alla!