starta eget
elfan
okej. men det låter ju smart. Ni är ju två i företaget och på det viset kan det ju bli lite lättare.
men det är ett stort steg att gå från idé till handling tycker jag..!
elfan
okej. men det låter ju smart. Ni är ju två i företaget och på det viset kan det ju bli lite lättare.
men det är ett stort steg att gå från idé till handling tycker jag..!
Ja, precis.
jag vill ha en cateringfirma. Eller kanske en liten dyp smörgåsbutik/café. Men helst catering för då får jag pula och fixa med maten samtidigt som jag får marknadsföra företaget.
pluggar dock nu, ett hanlvår kvar. men man kan ju börja iaf ;) Det är min dröm. tror inte att jag är akademiker... men vi får se vad det kan tänkas bli :D
salmiak6
men det var ju en jättebra idé! Kanske kan börja med en internetförsäljning?
också får man ju kolla efter hur många som kan vara intresserade av att köpa. men det är nog som Elfan sa, viktigt att se att man har potensiella kunder, men det tror jag nog att du kan få!!
Sirlig
Vilken jättefin sida du har!
Och din bild på presentationen här på FL va verkligen utfin *vill ha*
Elfan och sirlig
Ja, catering kan vara lite klurigt. Men där jag bor är det mycket mycket företag och jag tror som elfan att de kan vara intresserade av att beställa catering för konferenser, möten och utflykter!
Jag så sååå taggad!
sirlig
Säljer du färdiga smycken också? :D
hej orzia1!
va roligt att höra om ngn med eget företag! Vad är det för företag? Jag känner mig lite nervös. vet inte riktigt om jag vågar, vill inte "förstöra" mitt intresse med att göra det till ett arbete. Sen blir jag så orolig av alla som säger att det är SÅÅÅ hårt arbete. Förstår ju att det inte är lätt men man vill ju känna att man kommer att klara det!
orzia1
det där med att starta eget är ju så klart en utmaning men samtidigt skall man ju verkligen känna att det är det här man vill och då går det ju bra.
Idéen att först börja företaget när man har en annan sysselsättning verkar förespråkas på de flesta ställen så jag tror att det blir det här om det blir ett företag.
Roligt att höra om det är fler som vill dela med sig av sin erfarenhet.
Kollade runt bland dina bilder, har du gjort alla dem- jättefina!
Vad har du för priser, kan man kolla in den "andra" hemsidan?
blå rosen:
Gud va härligt att du tagit tag i det och gjort verklighet av planerna, det är vad som saknas här ;)
sirlig:
jag är sååå sugen på dina smycken! hade velat ha ett sådant armband som din presentationsbild är fast typ rosa :D det ligger ju ett sådant i ditt kollage :)