Inlägg från: söjsan |Visa alla inlägg
  • söjsan

starta eget

Blå rosen
    FAN va häftigt!!! Du, jag har inte ens tänkt på att göra detta tillsammans med ngn, e de galet?! Visst, jag vet att jag får hjälp med bokföring mm om jag börjar och det är ngt jag kan lita på, men jag har hela tiden tänkt det som min idé, knasigt?

• söjsan

låter rätt klokt!
    Samtidigt som man givetvis delar förtjänsten ;)
    men det kan bli slitigt så det är klart bra att vara två!

• söjsan

Haha, sju dagar i veckan säger du!? Det var verkligen ambitiöst!

• söjsan

Gemelli
    håller helt med dig. men naturligtvis är det en hel del slit, ellerhur? Vad har du för företag?

Gaja
    Gör du det på heltid nu? Är det inte svårt att försörja sig på en sådan idé, är det inte lite pyramidspel över det?

• söjsan

Hej alla! Gud va mycket jag har missat i tråden genom att vara borta en dag ;)
    Gemelli

• söjsan

Får väl puffa lite för den här tråden och undra var töserna här inne tagit vägen? ;=)

• söjsan

jennybates
    Välkommen, klart du får va med ;)
    Vilken härlig idé du hade. Här verkar va många kreativa själar! Hur börjar man egentligen? Jag är en sådan människa som skall göra saker och ting nu och är lite otålig. men nu vet jag nog inte i vilket hörn jag skall börja. Dessutom är jag klar med en treårig akademisk utbildning till jul och det känns konstigt att börja intressera sig för de praktiska bitarna istället.
    Har jag "slösat bort" tre år på akademisk utbildning när jag ändå antagligen ville göra ngt annat?

• söjsan

Töntigt?? SKITCOOLT! *vill*
    Vad var det för affärslunch då? ;) *nyfiken*

• söjsan

sommartorpet är ju en riktig tuffing =) min nya förebild
    *fniss*
    jennybates
    jag är ju inte den som bör ge råd i den här situationen, då jag inte har ngn erfarenhet av revisorer (eller ens att starta företag!) men jag har varit engagerad mycket politiskt och haft mycket kontakt med myndigheter. Det JAG kan säga är att man skall vara förbredd. Det är a och o. Vet man vad man vill och har läst på och förbrett, tagit med faktaunderlag mm och att man tror på sig själv så går det bra. Det är skitviktigt med förbredelse. Och lite snyggt klädd.
    Det är allt jag kan säga =)

• söjsan

tänkte puffa lite för min lilla tråd här, är alla ute och njuter av sommarvärmen eller?! ;)

Svar på tråden starta eget