Inlägg från: smurfpinglan |Visa alla inlägg
  • smurfpinglan

Jäkla rullator

där jag bor har de service linjen så att personer med barnvagn kan åka buss utan problem, just för att det tidigare varit slagsmål mellan just pensionärer och de med barnvagnar.
    Och jag tycker faktiskt att de med barnvagnar borde få nyttja plattsen, vad är syftet med service linjen annars om inte bussen är just större och bekvämare så de kan ta med sina rulatorer.

• smurfpinglan

TS
    jag förstår hur irriterande det måste varit, har själv fått både vagnar, rullatorer och käppar uppkörda i arslet av gamlingar som beteet sig illa. Och det ärbättre att skriva av sig än att explodera på någon stackare

• smurfpinglan

öh varför ska vi skjuta alla över 65 för?

• smurfpinglan

kanske bäst att avsluta med *ironi* för man vet aldrig

• smurfpinglan

ehm kanske vore trevligt om folk kunde läsa TS senaste inöägg att hon helt enkelt blev jävligt irriterad men det är över nu!?
    Sist blev jag oxå väldigt irriterad över en kärring som rent utsagt klipte till mig i min gravida mage med armbågen bara för att lyckas komma före mej i kön, men jag var väl också väldigt egoistisk som svor åt henne?

• smurfpinglan

Hmmm varför tror alla att vi med barnvagnar endast nyttjar bussen för att åka en kortare sträcka, d.v.s vi skulle lika gärna kunna gå i stället för att nyttja bussen om den är full...
    Det är lagom frustrerande att behöva t.e.x stå i spö regnet och när bussen väl kommer kan man inte ta den då den är full av pensionärer som tagit plattsen (som visserligen är till för alla med rullatorer,barnvagnar ect). Klart som fan man blir skit irriterad men det är nog mest för att man inte kommer på, inte just för att de är äldre. Själv skulle jag nog bli skit irriterad om de så väl rörde sig om ungdommar som stod på plattsen.
    Förstår inte heller varför folk hela tiden tror att vi med barnvagnar äger världen, de fåtal gånger jag dragit en barnvagn så är människor inte sena med att gärna knuffa vagnen och hålla på. Visst vagnar är i vägen men det är fan inte alltid kul att köra dem, man försöker att flytta på sig men folk kan få sne tändning för minsta lilla sak där jag bor.

• smurfpinglan

Dessie

håller med dig! Åker man buss med rullator eller barnvagn så tar man hänsyn till varandra, det är inte meningen att den s.k.a yngre generationen ska ta hänsyn, vara artiga och hellst av allt ska stiga av bussen om någon äldre med rullator kommer in rullandes. No,no,no som sagt respekt får man genom att visa respekt oavsett ålder är man otrevlig och jävlig som äldre får man gott ta smällarna att folk blir förbannade.
    Dessutom jäkla kärring o inte kunna hjälpa till med barnvagnen, fan frågar man om hjälp nödvändigtvis om man nu skulle ha klarat de själv?

• smurfpinglan

Dessie
    ja antagligen för att vi den yngre generationen ska vara
    så tacksamma för att de äldre byggt upp Sverige, men för den saken har de ju ingen rätt att betee sig som svin medans vi ska slicka deras skor. Urs blir lagom trött på att man ska respektera de äldre, hur vore de om de respekterade oss också som nu ska ta hand om dem på äldre dar, men det är väl som sagt bara en skyldighet.
    Likaså som en del beteer sig i mat affärer, i dag blev de slagsmål över jordgubbarna, och en äldre tant blängde på mig för att jag råkade köpa en liter. Skandal på högsta nivå verkligen längtar till nästa gång jag ska dit har man tur får man även en kundvagn uppkörd i röven

• smurfpinglan

men herre gud om man ber en dam om hjälp med på lyftning behöver hon ju inte fräsa otrevligt, det klarar du själv! Alltså n tycker jag att det var tanten som betedde sig jäkligt otrevligt åt så varför ska alla på dessie hela tiden att hon minsan inte ska åka buss. vaddå ska hon inte åka buss eftersom att det finns otrevliga tanter som fräser! HALLÅ!?

• smurfpinglan

noname
    ja men det var tre månader efter snittet och hon kanske var tvungen att nyttja bussen :-O, tyvärr tror man väl för gott om folk att de har någon slags artighet men tydligen inte. Dessutom innebär inte alla bussar lyft heller och dessutom kan man ju faktiskt svara lite trevligare även om det innebär att det är ett nej. Sånt stör jag mig enormt mycket på.

Svar på tråden Jäkla rullator