Inlägg från: Dessie |Visa alla inlägg
  • Dessie

Jäkla rullator

1malle: JAG är INTE frisk trots att jag är mamma & har barnvagn.
    Jag har astma - är det väldigt varmt eller kallt ute så får jag väldigt jobbigt med andningen.
    När vår flicka föddes för snart 3 år sedan blev det svåra komplikationer efter akutsnittet som gjorde att jag INTE ORKADE gå.

• Dessie

Vackerpingla: du kan väl oxå ha empati för andra personer för h*****e!!!!
    Och varför är det bara yngre som ska visa respekt för äldre?? Kan det inte vara tvärtom oxå????
    Vår flicka föddes i aug -03 med akutsnitt. Blev en hel del komplikationer som gjorde att jag inte ens fick ta vagnen upp för det lilla trappsteg som finns vid bakdörren på bussen.
    En ggn när jag & mina 2 barn skulle åka till mormor och vi skulle gå på bussen så bad jag en dam om hjälp.
    Hon var i 60-årsåldern och såg spänstig ut. Tror du att hon hjälpte mig?! Never, lilla gumman!!
    Jag bad henne artigt om hjälp - till svar fick jag ett snäsigt "du som är ung borde väl kunna det där själv."
    Till slut var det en kille i 16-årsåldern som hjälpte mig.

Så om det bara är yngre som ska visa respekt så kan väl de "j***a gamlingarna" ta taxi ist!!!!!!!!!!!!!!!

• Dessie

emmies: jag var på bättringsvägen men fick fortfarande INTE lyfta.
    Ang. respekt - om jag ska visa någon respekt så förväntar jag mig respekt tillbaka!!
    Jag läste en bra sak för ett tag sedan - "Respekt är inget man bara får - det är något man förtjänar!!"
    Bjuder du mig på taxi??

• Dessie

smurfpinglan: håller med - jag hade aldrig frågat om hjälp om jag kunde ta vagnen själv på bussen.
    Och som sagt - varför ska bara yngre "ta skit" och le, tacka o ta emot?!

• Dessie

noname: jag lackar inte ur bara för att damen vägrade hjälpa mig trots att hon såg spänstig ut!!
    Det jag blev väldigt irriterad på var att hon tyckte att jag skulle klara det själv eftersom jag är ung!!
    Om du bara visste vilka problem jag hade efter akutsnittet - då tror jag inte att du & emmie skulle säga så mycket!!
    Jag höll på att dö, låg i respirator några dygn, har mått väldigt psykiskt dåligt, mm mm
    Kolla gärna mina Starka Bilder så får du se hur magen såg ut efter snittet!!
    Visserligen är hålen ihopläkta där, men båda hålen var totalt ÖPPNA så att man såg in i magen - ena stort som en 5krona & den andra som en 1krona.
    Varför ska man alltid visa MER hänsyn till äldre?? Tro INTE att jag skiter i de äldre, det gör jag verkligen INTE.
    Men får inte jag nån hänsyn tillbaka, då tycker jag att det kvittar.....................

• Dessie

Rebecca Louise: även yngre kan se dåligt & höra dåligt. Jag hör rätt så dåligt på mitt högra öra.

• Dessie

Kickans mamma: som jag skrev i ett annat svar - jag var på bättringsvägen men fick fortfarande inte LYFTA!!
    Och det är lite skillnad på att åka buss och lyfta.
    Visserligen kan det skumpa på bussen, men jag hade pratat med doktorn innan om jag kunde åka buss.

• Dessie

Tilla alla som hoppar på mig: när jag åkte buss var det TRE MÅNADER EFTER AKUTSNITTET och det var bara lyftandet jag inte fick göra.

Anna81: finns det nån övre åldersgräns till att inte hjälpa till med en barnvagn??
    Den unga killen som hjälpte mig - jag skulle kanske ha sagt till honom att han var för ung då?!

• Dessie

Leos Mamma 05: nu var det fråga om en dam i 60-årsåldern.

Anna81: min svärfar ska fylla 64 i år & hans "tant" ska fylla 67 i år - båda 2 är absolut INTE rädda för att hjälpa till med barnvagnar på bussen.
    Min svärfars "tant" har sagt att hon blir glad över att nån frågar henne on hjälp ist för att folk ska se på henne som en äldre tant.

• Dessie

noname: jag tycker att det är du som har missat en poäng........hade jag INTE fått hjälp av nån passagerare så hade jag naturligtvis bett busschauffören om hjälp!!!!!!
    Men du tror kanske inte att jag hade tänkt på det?!?!
    Är det okej om du och alla andra slutar klaga på mig nu??????????????????????????
    Jag ska självklart bara be personer mellan 15 - 30 år om hjälp i fortsättningen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Dessie

smurfpinglan: jäpp, var tvungen att åka buss. Jag bor i Enköping och skulle åka till Bålsta som ligger 2 ½ mil härifrån.
    Jag är listad hos tandläkaren i Bålsta och skulle till "käftis" för jag hade inte varit där på 5 år och skulle jag ha tackat nej till denna tid hade jag fått vänta 1 år för de hade så lång väntetid.
    Min mamma bor i Bålsta och hon mötte mig vid bussen och sedan tog hand om barnen.
    Min man kunde tyvärr inte få ledigt från jobbet för att skjutsa mig - de hade "upp över öronen" med jobb.

• Dessie

noname: det var ganska många som skulle med bussen så därför bad jag en passagerare om hjälp.
    Som sagt - jag vet lika lite om tantens ev krämpor precis lika lite som hon visste om mina krämpor.
    Äldre ska inte ta för givet att bara för att man är ung så har man inga krämpor.
    Jag blev inte sur för att hon sa nej - det jag blev sur över är att hon SNÄSTE åt mig att jag skulle klara det själv.

• Dessie

emmies: jag drar INTE alla äldre över en kam!!
    Och var går gränsen ung/gammal för dig????

Leos Mamma 05: denna damen är en bekants bekant - just därför vet jag är hon är/var i 60-årsåldern.
    Och JAG FRÅGADE HENNE ARTIGT OM HON VILLE (OBS!!!!! VILLE, EJ TVUNGEN) HJÄLPA TILL!!!!

Och till alla som "hackar" på mig: var vänliga att sluta "hacka" på mig för att jag inte tycker lika som er!!!!
    Ber så mycket om ursäkt för att jag frågade en dam vänligt om hon ville hjälpa mig - lovar på heder och samvete att aldrig mer fråga nån om hjälp, vare sig det är en ung eller gammal!!!!!!!!!!!!!!!

• Dessie

noname: ni ifrågasatte mig och jag ifrågasatte aldrig tanten!!

• Dessie

Du ser - du fortsätter att ifrågasätta mig!!
    Om du har läst mina svar var jag tvungen att åka buss. Jag skulle till tandläkaren 2 ½ mil härifrån (var listad där då men har bytt nu), hade inte varit där på 5 år.
    Min man hade "upp över öronen" med arbete på sitt jobb så han kunde tyvärr inte skjutsa mig.
    Min mamma mötte mig vid bussen och hjälpte mig.

Ursäkta mig ännu en ggn för att jag skulle åka till tandläkaren och att jag inte är lika perfekt som alla andra!!!!

• Dessie

Nä, nu får ni fixa detta utan mig!!!!

• Dessie

Anna81: kikade in för att kolla om nåt mer skrivits -vad är det som är så kul????

• Dessie

okej, trodde att det kanske var åt mig.

• Dessie

noname: att jag frågade nu var bara för att det har varit så mycket tjafs!!

Svar på tråden Jäkla rullator