Inlägg från: ciccielv |Visa alla inlägg
  • ciccielv

Jäkla rullator

blir oxå väldigt irriterad på dem!ett tag åkte de gratis här,o det kunde vara upp till 5 rulltorfolk,ävrig fick klättra över för att komma fram o barnvagn,man fick 17 vara glad om man kom på en enda buss hem!o de ställer sig i vägen,gnäller att man har barnvagn o tar liten plats!vi har för 17 betalt!då ska vi få åka buss oxå!har slutat md busskort,meningslöst att ha busskort man inte får någon användning för,det finns ju färdtjänst.vi med barnvagn har lika stor rätt att åka buss som de sura rulatorfolket!

• ciccielv

en sulky tar betydligt mindre plats än en rulator,o har man en viktig tid att passa så ska man kunna komma med en buss,varför ska de ha förtur?de tränger sig ofta o står i vägen trots folk säger åt dem o även busschafförerna blir irreterade när de klagar på barnvagnar,resväskor osv

• ciccielv

det händer ofta att man inte hinner med bussar pga alla rullatorer,och alla bussar går även till tågstationen,så det blir många som inte hinner med bussar/råg pga detta,det borde finnas en plats för enbart vagnar o enbart en plats för rullatorer,då det blir så mycket krångel o folk o även busschaförer blir förbannade,känner flera som har kört buss o de tycker det omöjligt att be någon äldre flytta lite på sin rulator så en vagn får plats,då det finns plats brediv,men många äldre ska ta två plateser,iställer för att en till ska få plats

• ciccielv

men alla mammor kanske inte är helt friska,en del kanske behöver sitta pga värk i bäcken när de är gravida o har barnvagn med sig osv.jag kunde knappt röra mig de 3-4 sista månaderna,o hade mycket svårt att komma med bussen hem från stan,då jag inte kunde stå pga en s*atans värk,men rullatorfolket vägrade flytta på sig pyttelite så man kunde sitta,alla unga mammor kanske inte har all tid med att stå på en busshålls plats hela dagen för att de äldre ska ta upp 90%av de gemensamma platserna.alla har rätt att åka buss,men då ska alla få åka med oxå när man har köpt dyrt busskort,o vi med barnvagn hinner knappt på,då de med rullatorn går på där fram o vi med barnvagn ska vänta innan alla har gått av innan vi kommer på bussen,ofast är det fullt då

• ciccielv

mammtilmoa,känner igen det så väl,de har ju en sittplats på rullatorn men den använder de aldrig,helst ska de sitta på ett säte o ställa rullatorn mitt i gången,undra vad som skulle hända i en trafikolycka,folk skulle inte komma fram o ut ur bussen.busschaförena säger åt dem att de inte får ha sina rullatorer i gången,men de lyssnar inte.o fräser ilsket när man kommer med en liten vagn gör de ofta,de äger inte bussen som en del av dem tror

Svar på tråden Jäkla rullator