Inlägg från: noname |Visa alla inlägg
  • noname

Jäkla rullator

ha inte läst hela tråden,men man kan ju inte lacka ur på ngn gammal/handikappad som använder rullator direkt,..menar de har ju lika mycket rätt att åka buss som alla andra..ngn skrev att tänk om man har en tid å passa..jovisst men denne person som har rullator kanske oxå ska ngnstans å har en tid å passa...=/

här i uppsala är det helt knas m vissa bussar..det får plats m två-3 vagnar ..där jag bor så har vi 5 hållpaltser varav det alltid står ngn m barnvagn..vilket resulterar i att man får snällt vänta på nästa...

smaken är som baken.....
  • noname

klart man ska visa de äldre respekt...håller me emmies...
    och klart de ska visa de yngre hänsyn men,man visar alltid de äldre/handikappade osv mer respekt..de kämpar nog på m sitt,sina krämpor osv..sen ni som haft snitt,hmm lackar ni ur på ngn som tackade ner till att hjälpa till?Menar denne person kanske inte kunde lyfta ens,varesig hon ser snärtig ut...ingen ser ju den andres "handikapp" eller hur...??

anser fortfarande att alla ska ha rätt å åka buss vare sig m rullstol eller utan..ngt som i såfall är irriterande det är dessa paraplysulkysar som står å tar plats,eller vanliga sulkys som man lätt kan fälla ihop...

smaken är som baken.....
  • noname

men dessie..det är ju INGEN som vet eller SER det eller hur??...vem vet tanten kanske oxå låg döende för ngn v sen,förstår du vad jag menar?man kan ju inte se om den andre har ont,nyopererad osv...det går ju inte...du behöver inte bli crazy på mig...jag har inte utsatt dig för snittet å inte tanten på bussen heller..så chill lite...vf man ska mer hänsyn till de äldreJust df att de är ÄLDRE...jag blir smått sne om jag får höra att ngn yngre har vart spydig,haft attityd gentemot mina ungars gammelmormor..det är respektlöst,å nej hon han kan bita tbx rejält,men vf ska hon som snart närmar sig 80 behöva göra det?Vf ska hon behöva höras?

rebeccalouise...håller med att många kanske hör,ser dåligt,vilket tyvärr kanske gör många gamlingar griniga...men vem skulle inte bli det om man hör/ser dåligt??

smaken är som baken.....
  • noname

dessie..ingen som hoppar på dig..låter bara lite dubbelt liksom...
    du fick inte lyfta...ok...men om man nu ska åka buss med sina ungar så blir det ju lyft...

smaken är som baken.....
  • noname

anna81..hahahaha...jag e nog för trött nu..för nu tyckte jag ditt senaste svar va kul...

smaken är som baken.....
  • noname

smurfpinglan..nu missade du en poäng...hon fick inte lyfta...att åka buss betyder lyft...man kan ju inet räkna med hjälp tyvärr...så df vart man som ett frågetecken...

smaken är som baken.....
  • noname

dessie...vf inte be chauffören om hjälp m en ggn....?äsch d e struntsamma...poängen jag vill komma till är att DU kan ju inte veta om denna tant hade krämpor osv...visst hon snäste åt dig...d var ju dumt...

smaken är som baken.....
  • noname

smurfpinglan..ja det var ju en kanon lösning!

vf inte bara skaka av sig snäsiga människor?vf ens ta åt sig??....

okar ofta buss,och det är otroligt sällan ngn ens hjälper en äldre/handikappad med rullator...vagnar får oftast hjälp men det är som om folk e rädda för att hjälpa äldre eller handikappade...varför är det så??

kagi,kan hålla med...ett scenario...en yngre tjej kommer på bussen hon ska betala och chauffören uttrycker sig spydigt att det fattas 2kr och skickar tbx stålarna i handen på henne...va? säger hon ...men hör du inte snäser han det fattas två kr,du får gå av nu jag måste åka...reste sig ngn?nope...så jag gick fram å gav henne 2 kr å påminnde chauffören att han jobbade offentligt,är han less å trött på jobbet så kunde han ju ta ledigt,men ge fan å låta det gå över en oskyldig unge...idiot rent ut sagt...

smaken är som baken.....
  • noname

det är ingen som skriver att problemet ligger hos dessie....inte jag i alla fall....
    hur man inte ska kunna ta åt sig?
    ja m tanke på att det var en okänd människa som vet noll om en så kan det inte vara så svårt...

smaken är som baken.....
  • noname

emmie fick frågan om hon bjöd på taxi...tror nog att det skrevs m ironi från emmies sida...men kan hålla m om att det var lite lågt...

smaken är som baken.....
Svar på tråden Jäkla rullator