Inlägg från: mammatilmoa |Visa alla inlägg
  • mammatilmoa

Jäkla rullator

rullatorer (?) GÅR ju faktiskt att fälla ihop... vilket INGEN har erbjudit sig till, till mig ailf..
    blir mäckta irriterad då det sitter en med rulator på barnvagnsplatsen och tar upp ännu mera plats då man i regel kan få plats med en rulator och en vagn.
    jag var med om det en gång då jag stog mitt ute i ingenstans och väntade i 20 minuter på bussen, när den väl kom satt det en tant på barnvagnsplatsen med rulator och sa- ja du, det är trångt idag! OCH SITTER KVAR!
     fick snällt vänta på nästa buss som kom 20 minuter senare, då sitter det en ung kille med en massa saker och även han vägrar flytta på sig!
    frågade snällt om han kunde sätta sig nån annan stans så jag fick plats men han tittade bara bort och låtsades inte om mig.
    så jag fick vänta YTTLIGARE 20 minuter!
    då var min dotter 1,5 år och var inte alls road av detta!
    så usch för personer som inte ORKAR flytta på sig trots att dom kan!

• mammatilmoa
    ciccielv

precis.. så fruktansvärt irriterande..
  • mammatilmoa

smurfpinglan

verkligen, oc jag bor så pass avsides att jag måste på denna j'vla buss och blir det då som det blev förut kan man ju få stå hela dagen om det skiter sig ricktigt!

• mammatilmoa

elias är min kärlek

betalar du körkortet, så jättegärna!!!
    alla har inte den lyxen att BARA TA körkort!

• mammatilmoa

elias min kärlek

nu är det faktiskt så att jag är kroniskt sjuk sen 10 år tillbaka  och kan inte leva "normalt" som DU då.. så kom inte och säg att jag inte vet hur det är att vara sjuk!

jag har färdtjänst men av en anledning att det är så pass dyrt att åka det avstår jag hellre om det inte blir ALLTFÖR jobbigt med buss..
    dom som  KAN tycker jag ska visa hänsyn till barnvagn , men absolut, dom som inte kan då rullstolsbundna har jag förstående för, det var inte det diskutionen handlade om.

• mammatilmoa

smurfpinglan

så jävla rätt.. det är fakiskt plats för 3 barnvagnar så när en kärring med rulator SITTER med den och vägrar flytta på sig tar den upp 3 platser istället för EN! det är girighet och lathet, inte rörelsehindrighet..(?)

• mammatilmoa

jag har då aldrig sagt att dessa platser ENDAST är till för barnvagnar, dock heter det barnvagnsplats. och "vi" har inte ensamrätt om dom platserna, men kräver dom med rullator hänsyn av oss så ska ju vi kunna kräva hänsyn av dom, eller hur?
    rullstolar har en självklar plats där, ingen snack om saken, men det är rullatorer som är problemet enligt mig.

• mammatilmoa

barnvagn med 2 platser har inte MÖJLIGHET att bli mindre, det har personer med rulator som även sitter där. dom kan sätta sig på annan plats i närheten och även  fälla ihop rullatorn..

• mammatilmoa

anniab

absolut inte, offtast finns det plats alldeles inärheten som dom kan sitta på, annars brukar det alltid flytta sig personer just för att man har hyffs att flytta sig för äldre personer.

• mammatilmoa

brevduvan

rullator har möjlighet att fällas ihop, inte rullstol!

• mammatilmoa

brevduvan

hjälp finns alltid att få på bussen! jag lovar frågar dom finns det alltid nån som kan hjäpa, och så svåra är dom inte att fälla ihop.

• mammatilmoa

elias min kärlek

rullatorer är INTE svåra att fälla ihop, dom är ju gjorda så att dom lätt ska kunna fällas ihop hur dålig man än är. och är man så pass dålig att man inte klarar det, så klarar man nog inte ens av att GÅ med den, och då inte heller ta upp denna plats!

• mammatilmoa

annab

jag skulle med glädje fälla ihop min vagn om jag ansåg att det skulle ta mindre plats, men det är dock lite svårare då jag har en person i den, det har inte folk med rulator!

• mammatilmoa

noname

ja, jag anser det, på bussen står dom ju inte och därför behöver dom inte den uppfälld.
    ser chauffören dessutom att personen har problem med att gå så åker h*n inte förräns den personen satt sig.
    och hjälp finns alltid att få!

• mammatilmoa

jag brukar faktiskt fälla ihop vagnen och ställa på högkant då min dotter är kapabel att gå själv, just för att jag VET hur irriterande det är med personer som inte visar HÄNSYN!

• mammatilmoa

annab

som du kan se i tidigare inlägg så är min tje kapabel till att gå, vi har endast barnvagn då vi ska en lång väg, eftersom att det är personer som inte visar hänsyn!

• mammatilmoa

noname

jo, absolut... men inte till dom som inte behöver det! jag tycker bara att dom som KAN och är KAPABLA till det ska visa hänsyn.. hjälp finns alltid att få! det kan man inte komma ifrån.

• mammatilmoa

smurfpinglan

vi får väll helt enkelt bete oss som dom med rullatorer, verkar juh uppenbart av förgående inläggare att det är acceptabelt..

• mammatilmoa

noname

ska helt enkelt börja uppföra mig som dom med rullator jag mött, enligt er så är det ett acceptabelt betende.
    mäne vad bra, ska se hur jävla bra man bli bemött då.
    har hitills bara blivit behandlad som skit när man ber vänligt att folk kan försöka fixa lite plats på denna ALLMÄNA plats.så det kanske är som ni säger what comes around goes around...

• mammatilmoa

ANNIAB

ja som du ser har du inte uppfattat mitt namn rätt heller!

Svar på tråden Jäkla rullator