Inlägg från: noname |Visa alla inlägg
  • noname

Jäkla rullator

brevduvan..ja precis min mening....vet inte om du missuppfattde mitt svar till tina g?

smaken är som baken.....
  • noname

ingen fara...

smaken är som baken.....
  • noname

elias...japp denna dissk är urdum...men ngr såna trådar ska ju oxå finnas..så vi har ngt att gnabbas om..vi är ju trots allt kärringar..å kärringar älskar att dissk å älta...

smaken är som baken.....
  • noname

jag tror det finns en stor anledning till att de INTE flyttar sig från rullatotorn..det är den som bär de..det är deras enda lilla trygghet när de är ute å åker..å att gå ngr steg från rullatorn å även fälla ihop den är nog inte det lättaste...

smaken är som baken.....
  • noname

mamma till moa..du måste ju skoja??..du tycker fullt ut att de som använder rullator..å många kan inte ens gå utan den ska fälla ihop den??...

smaken är som baken.....
  • noname

mammatillmoa..denna person du har i vagnen kan ju sitta i ditt knä kanske??

smaken är som baken.....
  • noname

mammatillmoa...ingen barmhärtighet för de äldre från din sida hör jag...

what goes around comes around...

smaken är som baken.....
  • noname

mammatillmoa...så du ser alltså vilka som är kapabla till vad??..va bra!

smaken är som baken.....
  • noname

har ni hört ordspråket: som man bäddar får man ligga?..smurfpinglan å mammtillmoa..ni kanske skulle tänka över det...

smaken är som baken.....
  • noname

mamatillmoa..du förstog tydligen inte ..ja ja..

smaken är som baken.....
  • noname
    smurfpinglan skrev 2006-06-05 21:10:18 följande:
    Elis är min kärlekJag skulle inte förvänta mig varken respekt eller hjälp från någon om jag började betee mig så förbannat illa mot dem som tar hand om mig. Som man bäddar får man ligga som sagt.
    du har ju för det första inte så stor aning om hur du beter dig om du är dement..vet du vad dement är?Demens är latin och betyder "utan själ". Hos en person som är demenssjuk bryts hjärncellerna ner. Det kan ge minnesstörningar, förvirring, personlighetsförändringar och påverkar ofta förmågan att kontrollera känslor. ...

sen att äldre som kanske inte är dementa beter sig illa,ja det kan nog finnas en förklaring till det med...de vill inte bli äldre,de mår inte bra osv...oftast så lägger man över sin ångest,sin rädsla på ngn annan ....men du verkar ju ha blivit rejält utsatt av äldre som är elaka av naturen som du kallar det...hmm undrar vf egentligen?hur det kommer sig att de "hoppar" på dig...intressant å få reda på faktiskt...
    smaken är som baken.....
  • noname

smurfpinglan...
    klart man säger ifrån precis som jag säger ifrån när det gäller andra vuxna, eller yngre personer som beter sig illa gentemot mig...men det är inget jag bär på restean av dan eller veckan utan jag skakar av mig det relativt snabbt...men nu är vi iofs väldigt ot...det var ang rullatorer på buss det handlade om och där står jag fast...alla har lika stor rätt att åka buss,vare sig man har barnvagn eller rullator...det finns gott om mammaor m barnvagnar som beter sig illa...ingen är perfekt...

vad gör du om en gamlings står å gapar å skriker som du skriver?gapar du tbx??

smaken är som baken.....
  • noname

smurfpinglan..ok...hänger iofs inte med vitsen till just denna dissk men men..

smaken är som baken.....
Svar på tråden Jäkla rullator