• Flippan71

Ni som inte bor i storstad - Hur försörjer ni er?

Jag har verkligen tröttnat på att bo i stan, vill bo på landet! Men jag förstår inte hur vi ska kunna försörja oss... Visst, min sambo kan snickra och sånt, men vad ska JAG göra?
    Jag har jobbat på kontor i 10 år, kan inte komma på något annat att göra men det vimlar ju inte direkt med kontorsjobb på landsbygden.

Hur gör DU för att försörja dig när du inte bor i en storstad?
    Ge mig inspiration, snälla!

• Svar på tråden Ni som inte bor i storstad - Hur försörjer ni er?
  • Birgitta2

Tja, det finns ju kommunikationer även ute på landsbygden numera! Så om det är ok att resa en halvtimme-trekvart varje morgon och kväll så är det inte svårt att hitta jobb.

Annars får du kanske syssla med fåruppfödning?

• Vilgotha

Jag pendlar till mitt jobb, 4 mil enkel resa.

Många kontorsjobb kan man väl sköta hemifrån också med dagens moderna teknik..

• mammaNena

min kille jobbar på ringhals.. och vi bor inte långt ifrån och det e landet.. så det finns stora företag på landet oxå..  inget elakt menat nu, men det du skriver låter verkligen som en insnöad storstads bo..

• miranja

Ja man får ju pendla, så klart! Själv har jag 5 mil till stan, det är dyrt, men värt vartenda öre!!

• Vilgotha

Visst kostar det att pendla men det är ofta billigare att bo på landet

• Birgitta2

Och jag bor i Lund. Inte precis nån storstad. Och i alla väderstreck härifrån ligger vad jag tror du menar med "landet". Och alla som vill jobba pendlar till Malmö, Lund, Dalby, Sandby, Kristianstad, Simrishamn, ystad... det är nära till allt!!!! Och samma jobb finns här som hos dig!

• delifi2

sambon jobbar inne i malmö, tar ca 40 min med bussen från oss, går hur bra som helst.

själv så pluggar jag här i trelleborg, men sen när jag ska ut i arbetslivet igen så får jag nog pendla jag med

• lövet2

De flesta här pendlar 4 mil enkel väg till jobbet, med bil eller buss. Där finns närmaste större ort, och det är där jobben finns ....

• metallgem

Håller lite med Helenas83..

Vad menar du med landet..? Grusväg ut en mil på en åker?

Vi bor i en liten liten by men har bara 25 minuter med tåget till jobbet som är i en av de större städerna i Sverige.

Svar på tråden Ni som inte bor i storstad - Hur försörjer ni er?