Inlägg från: mammaNena |Visa alla inlägg
  • mammaNena

Ni som inte bor i storstad - Hur försörjer ni er?

min kille jobbar på ringhals.. och vi bor inte långt ifrån och det e landet.. så det finns stora företag på landet oxå..  inget elakt menat nu, men det du skriver låter verkligen som en insnöad storstads bo..

• mammaNena

du kan ju om du verkligen vill ha nått omväxlande, börja på ett jordbruk. du kan jobba på dagis. eller kanske bli dagmamma. det behövs alltid på landet.. annars finns ju alltid de lokala affärerna som t.ex. ica. det finns massa olika jobb. men som överallt annars, så gäller det ju bara att ha tur så att man får ett jobb.. det e väll kanske där det skilljer sig från att bo i storstad och på landet..

• mammaNena

fenomena83: jag tycker att det e tvärt om.. husen i stan e oftast sämmre. folk på landet vet va en hammare och spik e och kan fixa själva... nu vet jag iof inte vart du bor, men här så finns det alla sortes hus vart man än åker...  sen e det ju klart att det bor äldre folk på landet, som inte orkar ta hand om sitt hus längre, men har ett kök från 60 talet och trivs bra med det.. sen så flyttar dom in till stan för att bo på ett äldreboende eller liknande..  hur mycket hus har ni vart och kollat på igentligen, det låter som att du generaliserar ganska mycket...??

• mammaNena
    mjao: det e precis va jag menar oxå.. landet e ju inte hur långt bort som hälst.. så fort man ser första gården så e man väll på landet..
Svar på tråden Ni som inte bor i storstad - Hur försörjer ni er?