• Anonym (pappa)

äntligen ska jag få träffa min son!

Efter 1,5 år ska jag nu äntligen få träffa min son! Mamman har gjort allt för och försvåra umgänge mellan vår son och mig. hon fortsätter även nu att försvåra inom de "ramar" hon kan, men det är inte lika lätt för henne längre då vi har haft förhandling och det nu finns ett beslut om umgänge och hur mkt. Jag är bara så lättad att det äntligen har kommit en "brytpunkt" och jag känner redan att trycket på bröstet inte är lika tungt eftersom jag har ett datum (!) då jag VET att jag får träffa honom. Vad jag inte förstår är varför hon fortsätter att försvåra för oss. Hon borde fatta att jag ALDRIG någonsin kommer ge upp, och i längden kommer hennes beteende bara slå tillbaka på henne själv. Tids nog kommer jag och min son kunna umgås tillsammans hemma hos mig, hos farmor och farfar (som han heller aldrig har träffat) hos farbor, faster och alla andra släktingar (!) till honom som han aldrig har träffat. Det är bara en tidsfråga, och jag har tid. Jag förstår inte. Varför? Om det nu känns så jobbigt att förlora kontrollen, vilket jag definitivt tror det handlar om, varför då skjuta på det? Det kommer kännas lika jobbigt även om det blir om 3, 6 eller 12 månader.
    Men, iaf, jag ska träffa honom snart. Äntligen! det ska bli helt underbart

• Svar på tråden äntligen ska jag få träffa min son!
  • Anonym (Hmm)

TS

om du inte vill att folk ska ifrågasätta något eller överhuvudtaget ha en åsikt,spekulera osv varför lägger du in detta i ett diskussionsforum? Det är ju till för att diskuteras så varför inte bara lägga upp en personlig blogg om din lycka istället?
    Och det måste du ju förstå att i vissa öron låter det kanske konstigt att du beskriver kvinnan, skriver vad du tror men inget annat det tolkas lätt som smutskastning i mina öron.

• Anonym (pappa)

Hmm:
    okay, om det är din åsikt så fine. du får ifrågasätta, diskutera, vända och vrida hur mkt du vill i den här tråden. det är din rättighet, så länge du inte går till överdrift och börjar såra folk osv.
    självklart får folk ifrågasätta, men vissa inlägg här tycker jag bara var direkt barnsliga och inte på ngt sätt av intresse för mig och det ämnet jag tog upp.

du får gärna spekulera. go on. om det nu intresserar dig att spekulera kring saker i mitt liv så varsågod. jag ska inte hindra dig. måste vara svårt bara, med tanke på att du inte känner mig överhuvudtaget

• Anonym (mamman)

Och här är mamman!

TS! Vänligen sluta smutskasta mig! Jag har hållt mig ur din tråd hela tiden, tills nu!

Jag har INTE motverkat ngt umgänge någonsin! Sluta ljuga, för allas vår skull. Framför allt för sonens skull!

Jag förstår att folk undrar, och det med all rätt.

Det finns en anledning till att pappan aldrig träffat sonen. Som ngn skrev innan var det en pappa som fick en massa sympatier här på FL, och så visade det sig sen att pappan vägrade erkänna faderskapet bl a!.....ja, ni får dra slutsatsen...

Jag bryr mig bara om vår son, och hans bästa är alltid det som jag kämpar för. Jag är inte förblindad av hat, bitterhet eller kontroll. Jag har förlåtit dig, TS! Vår sons bästa är vad jag jobbar för hela tiden!

• Anonym
    Anonym (pappa) skrev 2006-06-06 16:31:52 följande:
     ni har säkert era anledningar och det respekterar jag. men sluta bråka med andra som skriver saker ni inte håller med om, det sänker er bara. iaf i mina ögon.
    Bråka? Det är inga som bråkar här, vi diskuterar
    Ja kanske borde alla sluta diskutera med de som skriver saker vi inte håller med om.
    Men då hade det knappt varit något diskussionsforum längre.
  • Anonym

Och sluta gör det till någon mansgrej, de flesta hade reagerat precis likadant om det var en pappa som inte ville låta mamman träffa deras barn. Alltså undrat vad anledningen var.

• Anonym
    Anonym (mamman) skrev 2006-06-06 20:32:08 följande:
    Det finns en anledning till att pappan aldrig träffat sonen. Som ngn skrev innan var det en pappa som fick en massa sympatier här på FL, och så visade det sig sen att pappan vägrade erkänna faderskapet bl a!.....ja, ni får dra slutsatsen...!
    Det var jag som skrev om den pappan, men det var INTE på FL jag läste om den pappan, utan på en helt annan sida.
  • Anonym (visst...)

Min syster har haft en liknande "upplevelse" med att pappan till en början inte fick vårdnaden och det är mycket därför jag är lite skeptiskt till mycket här. Inte för att jag vet varför det är som det är i ditt fall, TS, men vill förklara min skeptiska sida!!!!

Kan ta i korta drag...hon blev misshandlad etc, pappan ville att hon skulle göra abort direkt när hon blev gravid annars kunde hon dra, sa han. Sen efter 3-4 år fick han för sig att han skulle ha sin del av kakan bara för att jävlas med mamman. Han tyckte att det var hans "rätt" att få kontakt med sonen efter att inte ha visat nått intresse alls på så många år.

Klart man är lite misstänksam när det inte står nått mer än att du inte har fått träffa sonen på 1½ år....
    Men men , jag hoppas att allt löser sig till det bättre för eran son!!!

• Anonym (pappa)
    anonym (mamman):
    jösses, vem är du? och vad är det du påstår? att du är min sons mamma, har jag lite svårt att tro..  av olika anledningar är det nästan omöjligt. men lycka till med din son. låter som du behöver det

anonym 9925973:
    mkt möjligt att folk hade undrat. men sedan hade dem även backat och respekterat att TS inte ville prata om det. det är min övertygelse. men uppenbarligen inte din

anyways. goodnight ppl. sleep well

• Anonym (pappa)

anonym (visst...):
    jo jag förstår att du blir misstänksam med den historien i ryggen. hade jag också varit. saken är den att jag blir misstänksam när mammor berättar om sicken skit pappan till deras barn är. för jag har fått höra det så mkt själv. då vill jag gärna höra andra sidan av historien för att kunna ge min åsikt. men, jag klampar inte in i trådar och börjar ifrågasätta ngn som tex ber om råd för pappan till barnen har gjort si och så. jag tycker helt enkelt att det är inte min sak.
    nu är det inte riktigt det denna tråden handlar om heller. poängen var inte att prata om min sons mamma, utan om att jag äntligen ska träffa min son och glädjen som kommer med det. jag skulle inte skrivit ngt alls om mamman, inte en bokstav. det inser jag nu. så hade denna tråden antagligen varit 2sidor lång och mindre otrevlig. men, ngt gott har det kanske fört med sig. hoppas det.

nu är det god natt, dags att nanna

• LMP

Tack för du vill uppmuntra!

Jag trodde exvis att du var mamman, fast uppgav dig för att vara pappa. Det är svårt att inte ha känningar hit och dit, men man behöver ju inte tro på dem heller.

Sov gott!

Svar på tråden äntligen ska jag få träffa min son!