• Arctura

Namnet Nova?

Hur många här har valt namnet Nova till sina barn och varför?

• Svar på tråden Namnet Nova?
  • Rabies

IHateYourFace: Nej, supernovor är extremt ovanliga, och kan lättast beskrivas som en jävligt mycket större explosion ;)

• IHateYourFace

Rabies - Så du menar att en nova är en exploderad stjärna & en supernova en superexploderad stjärna?
    XD

• Moj Katile

Min kompis döpte sin flicka till Nova för att hon gillade det plus fin betydelse!

• Radix Lecti

Vår dotter heter Nova i mellannamn. Det har betydelsen "ny" på latin Så dotterns namn kan tolkas "Nya Alicia". Jag har alltid velat ha en Nova, men sambon var inte så förtjust i det namnet, så det blev en Nova ALICIA i stället

• biltokig1

Vi har tänkt oss en Nova om det blir en tjej, mest för att det fint och att det finns en bil som heter det. Chevy Nova ;)
    Och det passar så bra ihop med kill namnet vi tänkt, Monz (Monza, Italien)

• Shoegal

Jag har några bekanta som döpt sina barn till det men pga att min hunds halvsyster heter Nova har jag lite svårt för det som människonamn. Det är likadant med namnet Tindra som jag gav till en häst när jag var liten

Eg helt jättefina namn men pga att jag kopplar ihop det med djurnamn känns det bara fel

• nothing fancy no tricks

Nova heter en häst i vårt stall så det skulle jag aldrig kunna döpa mitt barn.

• nenababe

Glömde bort "Mina Favoriter"... så jag snurrade runt o leta efter den tråden jag gjort.lol

Hitta den idag, ska kika - tack Ihateyourface :)

Kram!

Svar på tråden Namnet Nova?