Namnet Nova?
Hur många här har valt namnet Nova till sina barn och varför?
Hur många här har valt namnet Nova till sina barn och varför?
IHateYourFace: Nej, supernovor är extremt ovanliga, och kan lättast beskrivas som en jävligt mycket större explosion ;)
Rabies - Så du menar att en nova är en exploderad stjärna & en supernova en superexploderad stjärna?
XD
Min kompis döpte sin flicka till Nova för att hon gillade det plus fin betydelse!
Vår dotter heter Nova i mellannamn. Det har betydelsen "ny" på latin Så dotterns namn kan tolkas "Nya Alicia". Jag har alltid velat ha en Nova, men sambon var inte så förtjust i det namnet, så det blev en Nova ALICIA i stället
Vi har tänkt oss en Nova om det blir en tjej, mest för att det fint och att det finns en bil som heter det. Chevy Nova ;)
Och det passar så bra ihop med kill namnet vi tänkt, Monz (Monza, Italien)
Jag har några bekanta som döpt sina barn till det men pga att min hunds halvsyster heter Nova har jag lite svårt för det som människonamn. Det är likadant med namnet Tindra som jag gav till en häst när jag var liten
Eg helt jättefina namn men pga att jag kopplar ihop det med djurnamn känns det bara fel
Nova = ? (betydelsen)
nenababe: tror ja skickade den här sidan till dej i en annan tråd nyss, men jaja
www.behindthename.com/php/view.php
Nova heter en häst i vårt stall så det skulle jag aldrig kunna döpa mitt barn.
Glömde bort "Mina Favoriter"... så jag snurrade runt o leta efter den tråden jag gjort.lol
Hitta den idag, ska kika - tack Ihateyourface :)
Kram!