• adrenalin

p-dator - var köpa?

Jag har suttit å googlat men finner inte vart man kan köpa persona p-dator?
    teststickor kan man köpa på apoteket, men var köper man datorn?

Nån som har en sån, erfarenheter?

Varför använder ni den?

Jag vill inte äta hormoner eller stoppa in främmande saker i mig (och då menar jag spiral eller liknande )

• Svar på tråden p-dator - var köpa?
  • mala78

som p-medel funkade det bra, sen när jag ville använda den för att bli grav så blev mina cykler helt galna så det gick inte att fortsätta, man får ju inte ha mer än 35 dagar.

• adrenalin

jag har beställt en nu å självklart har jag läst igenom instruktionerna! 96% säkerhet med fullbordat samlag de gröna dagarna tycker inte jag är fy skam alls! Dessutom skulle inte jorden gå under om jag blev gravid, men jag vill gärna känna att ja har lite kontroll ändå

• adrenalin

jag puffar :) måste ju finnas NÅN som använder en sån?

• Belana

Jag frågade min BM på en rätt stor preventivmedelsklinik i Gamla Stan - hon visste inte någon som använde det, hade faktiskt aldrig hört talas om den. Så jag är oerhört nyfiken på vad du tycker, adrenalin!

• adrenalin

nej är det sant? så barnmorskan där på preventivmedelskliniken vet i stort sett inga hormonfria p-medel som fungerar då? förutom klassiska kondomen å typ pessar?

• Belana

Hon talade sig SÅ varm för spiral att jag gick på det...
    Den ska snart ut, och jag följer dig! Ska bara få tummen ur och boka en tid. Men blodförlusten gör mig svag...

• Jenna82

E också ute efter nåt annat än alla piller o skit man äter o stoppar upp..hatar hormoner.. ;)
    Men den här p-datorn verkar inte allt för säker heller.
    Första gången jag blev gravid var under mensen..som ju då ska vara SÄKER! hihi.
    O tredje gången vete fanken hur ja blev gravid..så jag har sjukt lätt.
    Vet någon nåt annat bra?
    Har någon testat den här gummiringen man stoppar upp?
    O har någon hört tala om de här nya p-pillrena utan biverkningar?

• adrenalin

Jag har hört folk som verkligen trivs me spiral och tvärt om inte får nån mens alls!
    Men ja tycker tanken på att ha koppar i muttan känns obehaglig... jag ser framför mig hur man sätter in ett ankare i livmodern

• Belana

Jenna82: jag har bara 21-22-23 dagar mellan mens i vanliga fall, så vill jag bli gravid är det under mensen som gäller.
    Visst är det ett ankare... Håller fast en hemma vid den egna toan. Med den här spiralen får jag mens helt oregelbundet, allt från 24-32 dagar. Och det är som ett niagarafall - jag har bara använt stl mini på tamponger innan, men nu får man ha de som är som hushållspappersrullar och ändå ha binda samtidigt...

• adrenalin

jag sökte lite bland gamla inlägg på p-dator... inte nån som fått nåt vidare svar i dom trådarna heller, däremot var det en som skrev att hon ville köpa en för att bli av me sin kopparspiral som hon enligt inlägget inte verkade gilla väldigt mycet :)

Men för att ha en persona får man inte ha så kort menscykel och inte heller för lång läste jag!

Svar på tråden p-dator - var köpa?