Vin och tacos????? Kanske inte?
Hej tjejer!!
Tänkte bjuda några vänner på en tacoskväll och funderar mest på om man kan ha vin till tacos, eller är tacos en typisk "öl-rätt"?
Har ni några vinförslag?
Ha D!
/Mini
Hej tjejer!!
Tänkte bjuda några vänner på en tacoskväll och funderar mest på om man kan ha vin till tacos, eller är tacos en typisk "öl-rätt"?
Har ni några vinförslag?
Ha D!
/Mini
Skulle nog säga att tacos är mer en öl-rätt...
du kan ju kolla på systemets hemsida där kan du slå upp den maträtt du ska laga å sen tipsar dem om dryck..
Kolla in denna länk..
www.systembolaget.se/MatOchDryck/PassandeDryck.htm{AA0A06FF-C9C6-4A57-AB77-BB9A53A98087}&receptName=Tacos
Ässh d blev något fel på men om du går in på systembolaget.se och sedan går vidare till Mat och dryck och därefter väljer drycknyckeln. DÅ kan du välja plockmat -tacos och Sök så får du fram passande alternativ..
Jag dricker definitivt vin till tacos!!!
Men inte nu förstås....
Hehe jag igen, jag sökte på tacos och såhär säger dem om det..
Till Tacos föreslår vi:
Förslagen är rangordnade: fem prickar betyder att det passar utmärkt, en prick att det passar mindre bra.
Din sökning gav 443 träffar. A = Varan finns i samtliga butiker
Visar några förslag. B = Varan hör till beställningssortimentet
Öl
Varunr Namn Årg. Land Volym Kr/lit Pris
1598 Corona Extra Mexiko Flaska 330 ml (45,15) 14,90 A
1335 Carlsberg Hof Danmark Flaska 500 ml (29,00) 14,50
1471 Zeunerts Merke Sverige Flaska 500 ml (28,00) 14,90
Röda viner
16555 Gallo Barbera USA Helbutelj 750 ml (78,67) 59,00
22463 Monrubio Italien Helbutelj 750 ml (78,67) 59,00
15541 Janus Rosso 2003 Italien Helbutelj 750 ml (92,00) 69,00
Alkoholfritt
1959 Clausthaler Tyskland Flaska 330 ml (27,27) 9,00 A
1978 Jever Fun Tyskland Flaska 330 ml (27,27) 9,00 A
mimmi82 - vilken bra länk!
mini78 - jag tycker definitivt man kan ha rött vin till tacos. jag hade valt en rioja, vilket jag tycker passar utmärkt!
Själv gillar jag inte öl så det är inget svårt val - vin alltså! Sambon däremot är öldrickare men även han tar hellre vin till... Så det är nog en smaksak - men båda går nog utmärkt!
Hej!
Om du vill ha ett rött vin så välj något av de mjuka bäriga.
Kraftigt vin till stark mat passar inte så bra ihop. Även vitt halvtorrt passar bra för det har lite sötma som passar bra till stark mat..
Det finns så många goda vin å smaken är så olika så om man tycker om rött bäst så blir ju det oftast godast.
Wow, Mimmi82!! Vilket bra tips!
Tack så mycket!
(å ni andra också såklart!!)
Får väl köpa hem lite vin som passar och sen fråga vad de föredrar.. jag är mer vindrickare själv, medans sambon bara dricker öl tex.