Vin och tacos????? Kanske inte?
Hej tjejer!!
Tänkte bjuda några vänner på en tacoskväll och funderar mest på om man kan ha vin till tacos, eller är tacos en typisk "öl-rätt"?
Har ni några vinförslag?
Ha D!
/Mini
Hej tjejer!!
Tänkte bjuda några vänner på en tacoskväll och funderar mest på om man kan ha vin till tacos, eller är tacos en typisk "öl-rätt"?
Har ni några vinförslag?
Ha D!
/Mini
Vi brukar dricka vin till mexikansk mat, tacos, burritos m.m. Jättegott!!
Jag skulle ha haft både och så kan de ju välja själva....
Det är inte längre så viktigt det där med att rätt ska vara rätt
(bl a att dricka rött vin till fisk blir ju mer och mer vanligt).
Själv är mina smaklökar fullständigt upp och ner och blir jätteglad när jag kommer till ställen/bjudningar där man får en chans att välja!
Ha en mysig kväll!
Öl är nog vanligast (Sol eller Corona, mexikansk öl, har ni testat det?), men vin är också gott till!
Glöm inte limen då!
Rödvin dricker vi alltid till tacos. Ha bara vatten till ifall man blir törstig.
Ja Corona har vi testat och det är sambons favorit, självklart med lime i...
Men jag ska helt klart låta dem välja, köper hem lite öl och lite gott rött vin så får vi se. Det blir säkert bra!!
tycker inte det passar med vin och absolut inte öl.. det förstör ju hela smaken...
det ska vara cola till tacos
Rödvin är godast till tacos,INTE öl.
Jag röstar för cola med is i eftersom tacos är rätt starkt. Rött vin tycker jag förstärker det starka så jag dricker hellre vinet efter maten i såna fall.
åå gud så sugen jag blir!
jag brukar dricka vin när vi har taco.......tycker det är hur gott som helst,iofs kan jag dricka vin till det mesta
*skrattar* jo jag håller med dig dofsan... vin till det mesta.. haha
Men jag måste hålla med om att cola med is också är väldigt gott till tacos... jaja.. de får helt enkelt välja!
Prova Chill out, ca 60:-, rött vin som också passar bra till grillchips!
Ett ekologiskt tips: Agrest de Guitard, 71:-
Ett mjukt rödvin som inte tar knäcken på kryddstark mat (och mitt favoritvin) är Arrow. Kostar cirka 190 :- på box men verkligen prisvärt. Kartongen är lilaaktig. Går till i princip allt även om man vill ha vinet efter maten och ha cola till tacosarna som några föreslog.