• Anonym

Är jag töntig som bryr mig? Hur säjer ni Godnatt?

När ni ska gå och lägga er, brukar ni alltid säja Godnatt till er partner? Hur brukar ni säja isåfall?

Jag brukar säja "Godnatt!"
    min kille säjer alltid "Godnatt då!" det är det där "då!" på slutet som stör mig. Jag har aldrig sagt något om det till han tidigare, men idag sa jag att jag tycker att det låter lite uppkäftigt och att det räcker om han säjer bara "Godnatt!" det låter lite bättre.. tycker jag. Han envisas med att fortsätta säja på sitt sätt, gör väl inte så mycket,

men jag undrar tycker ni att det låter lite uppkäftigt och säja "Godnatt då!" istället för bara "Godnatt!" ?????

man kan säja: "Hejdå då!"

då låter det som att man säjer Hejdå! fast man antingen inte vill gå, eller inte vill säja hejdå, eller visa misstycke på något vis... svårt att beskriva... hade ni tagit åt er?

• Svar på tråden Är jag töntig som bryr mig? Hur säjer ni Godnatt?
  • Sommaren22juni1979

Jag kysser alltid min make innan jag går o lägger mig . ... har blivit en skön vana.. o det är fint .. enligt mitt tycke.. kyssen glömmer vi aldrig .. men godnatt .. de glömmer vi jämt..

Julia Leo Ludvig .. mina tre hjältar
  • Anonym (Japp)

eftersom jag är en person som bryr sig om
    hur man talar med varandra så hade jag garanterat
    reagerat på om min älskling hade sagt "Godnatt då"
    eftersom det skulle kännas som att han tycker att
    det låter enformigt att önska sin älskade en
    god natt varje kväll.

• Clavi

Nää jag tycker att du tolkar in för mycket i några ord, som vi tjejer så ofta gör.

• Clavi

Men allvarligt!
    Jag tyckr inte det är nån skillnad på "godnatt" Och "godnatt då"

• Anonym

Vi säger godnatt om vi är sura på varann och nattinatt annars..........Detta efter att min sambo blev iritterad på att jag just sa Godnatt då....han tyckte jag lät så sur och tråkig. Vi kom överens om att köra nattinatt helt enkelt och Godnatt om vi inte var helt överens om något. För något vill vi säga när vi ska sova oavsett humör

• Anonym

vi säger: Gonatt älskling...jag äääääälskar dig! haha och det är sant

och jag skulle bli irriterad om min man skulle säga: gonatt DÅ..vaddå då?

• jenny23

Du kanske skulle hälst vilja att hansejer godnatt älsking, vilket jag förstår.

• kjempejente

Jätteviktigt med bekräftelse..

När jag lever i ett lyckligt förhållande är det sista jag säger innan jag somnar Jag älskar dig.. och det första jag säger på morgonen när jag vaknar är Jag älskar dig..
    Det var den präst som vigde mig och min dåvarande make som sa att vi skulle göra så.. och det gjorde vi "Intil the bitter end."
    Sen har jag fortsatt med det genom åren när jag, som skrivet, levt i goda relationer...

• Cilota

Den som lägger sig först ger den andre en djup kyss som inte behöver förtydligas med ord. 

'Diplomati' är konsten att be någon dra åt helvete så att denne ser fram emot resan
  • Nina77

Det beror väl alldeles på tonfallet, man kan säga Gonatt då med värme i rösten

Svar på tråden Är jag töntig som bryr mig? Hur säjer ni Godnatt?