• Anonym

Är jag töntig som bryr mig? Hur säjer ni Godnatt?

När ni ska gå och lägga er, brukar ni alltid säja Godnatt till er partner? Hur brukar ni säja isåfall?

Jag brukar säja "Godnatt!"
    min kille säjer alltid "Godnatt då!" det är det där "då!" på slutet som stör mig. Jag har aldrig sagt något om det till han tidigare, men idag sa jag att jag tycker att det låter lite uppkäftigt och att det räcker om han säjer bara "Godnatt!" det låter lite bättre.. tycker jag. Han envisas med att fortsätta säja på sitt sätt, gör väl inte så mycket,

men jag undrar tycker ni att det låter lite uppkäftigt och säja "Godnatt då!" istället för bara "Godnatt!" ?????

man kan säja: "Hejdå då!"

då låter det som att man säjer Hejdå! fast man antingen inte vill gå, eller inte vill säja hejdå, eller visa misstycke på något vis... svårt att beskriva... hade ni tagit åt er?

• Svar på tråden Är jag töntig som bryr mig? Hur säjer ni Godnatt?
  • markattan

Min gubbe säger God natt!!! när jag ska sätta mig vid datorn på kvällarna( de kvällar jag sitter och han inte råkar göra nått)... .. dete inte så trevligt faktiskt,,,

Annars säger vi..Godnatt rätt och slätt och ger varandra en puss.

• madeleene

Säger alltid god natt och sedan älskar dig. Själv tycker jag att det är jätte viktigt att säga god natt oavsett vilket humör man är på. Sover man på varsit håll så tycker jag att man bör säga god natt över telefon bara för att det är en trygghet innan man somnar. Haft många fina diskussioner om det kan jag lova.

Hade min sambo sagt god natt då. Då hade min första spontana fråga varit är du sur. Låter som att det är något. Hittar inte det rätta ordet så att säga.

Kom på något som ni säger till varandra som anonym ID: 9931177 sa att de har alltid något att säga oavsett om de inte är överrens just den kvällen så räcker ett god natt.

• trötter22

jag säger: nattda asså nattdå, trode det var så man sa. skulle min kille säga bara natt så skulle jag undra om han va sur. men vi pussar altid på varandra o säger jag älskar dig, nattda. skulle aldrig glömma en sån sak, man vet ju inte hur länge man har varran

• KickStart

Godnatt kyss innan vi somnar. Blivit en vana
    Går jag och lägger mig före Darling så "nattar" han mig. Följer med till sovrummet och kysser godnatt.

S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • cii

3 kyssar och jag älskar dig, sedan kelas vi ett tag, nattinatti och vänder oss om

• koje

Vi säger gonatt(puss) sov gott(puss) dröm sött(puss) Jag älskar dej(puss) natti natt(puss). Sen blir det en puss på nästippen med o så gör vi med barnen när de ska sova med ja inte Rickard vår 18 åring men alla de andra snart13,snart 11 nybliven 8 åring o mini snart 1år.

• Juno

Tror att jag själv säger "God natt då"
    Tror att jag förtydligar att NU går jag och lägger mig. Kan nämligen går runt rätt länge och säga att jag ska sova, pussa maken godnatt, pyssla lite och förbereda för morgondagen. När jag säger "god natt då" så menar jag att "nu går jag och lägger mig på riktigt"

Ta inte åt dig, han menar säkert inget illa

• Ramunda

Jag lägger mig alltid före min älskling å han kommer å nattar mig, lägger om täcket å sotppar in mig å sen säger vi godnatt å en puss... Sen fortsätter han å spelar, under pausen kommer han å ger mig mer pussar...Oavsett om jag sover el inte...

• FaithHeavenly

Usch! Jag gillar inte slutklämmen "då" ...!!!
    Det låter så nonchalant!
    Utrota ordet!!! (Eftersom så många uppenbarligen ogillar det...)

Kvinnan är mannens ära (bibeln)
Svar på tråden Är jag töntig som bryr mig? Hur säjer ni Godnatt?