• casper2005

solfaktor på barn???

var inne på apoteket o skulle köpa solfaktor till casper...dvs till dom delarna som inte skyddas av kläder....men hon sa att man inte bör smörja små barn....Vad gör man då om man tex vill ta med honom i sommar o bada??? oK att man kan skydda större delen av kroppen med kläder men resten då?

NÅN?

• Svar på tråden solfaktor på barn???
  • Jillsan7003

Hur gammal är Casper?

• Jillsan7003

Är han under ett år så är en lösning tunna bommulskläder eller linnekläder. Det är svalt och skönt och skyddar honom ganska så bra. Sedan har du såna här om du skall vara på stranden;

www.sunblock.se/indexshop.cfm

• Jillsan7003

Men? Är dom över ett år så får man väl använda de krämer som har fysikaliskt filter??? Är jag så felupplyst??

• Mumsan

Jag tycker defiinitivt att du ska smörja!!! Vi smörjde vår son förra sommaren då han bara var ett halvår gammal... Såklart att man har tunna kläder, men det kan man ju inte ha i ansiktet, på händerna etc. Vi smörjer alltid Liam på armar, ansiktet, nacken och fram vid halsen. Han är 18 mån nu. Det finns ju särskillda solskydds krämer för små barn så det är ju ingen fara!!

• MARIA99

Har då smörjt mina då de varit runt ett år! inte lätt att hålla dem inne i skuggan hela tiden då de lärt sig gå menar jag! Har haft sol skydds faktor 30 typ.Mina döttrar , helst yngsta har ljus hy..minstingen blir röd om kinderna direkt annars

• Mamma J

När vår kille var i samma ålder smörjde vi in honom med apotekets solkräm(kommer inte ihåg vad den heter vit tub med gul text och en elefant) och hade t-shirt på honom även när han bada och var på stranden.

Svar på tråden solfaktor på barn???