Sea star - Det handlar om kemiskt respektive fysikaliskt filter, och det sistnämnda är nedbrytbart och alltså helt okej, faktiskt ÄVEN på barn under 1 år.
Dessutom tyckte jag mig läsa att TS barn är 15 månader, vilket definitivt ska vara okej, och då är det ju oprofessionellt av någon att stå och påstå motsatsen.
Såhär skrev jag ovan: "Kläder skyddar såklart bäst, och skugga, men inget av dem till 100%." Som jennyfannyemil skrev så skyddar en vit t-shirt inte speciellt mycket. Och solen kommer åt även under en keps, och öronen är inte alltid skyddade (och kan väldigt lätt brännas). Är man utomlands så är solen ofta starkare än här. Dessutom badar man sällan med kläder på (vilket dessutom skulle minska klädernas skydd ytterligare) och det kan vara viktigt att skydda barnen även då, eller hur? Så, som komplement till kläder, solhatt/keps och skugga, samt att inte vistas i solen under de timmar den tar som mest, är solskyddsfaktor helt klart ett ypperligt alternativ. Med fysikaliskt filter då
Det gäller att använda sitt sunda förnuft när det gäller sol och barn...