• Trollens mamma

vilken ansiktskräm använder du?

Jag har SÅÅ svårt att hitta en kräm som passar min hud,torr och känslig.Får fort röda fläckar i ansiktet också.Har provat flera från Yves Rocher,Loreal,Niveas ansiktskräm och A-kräm från apoteket.A-krämen har funkat bäst,men lämnar ändå ganska torr i ansiktet.
    Vad använder ni för dagkräm?Tips mottages!

• Svar på tråden vilken ansiktskräm använder du?
  • johannams

Har också torr hy, särskilt under vintern. Jag har skippat alla dyra krämer och använder mig av HTH, det funkar perfekt.

• Lycklig73

Gå till en hudteraput tycker jag. Grejerna kostar lite men ofta är de superdryga och sen funkar de.

• decemberflicka

Jag använder Nivea Body creme. På burk...den är så bra och luktar så gott. Mamma har jobbat på Nivea i 20 år, så det finns inget alternativ för mig...

• Trollens mamma

Tack för alla tips.Nu är det så att jag bor i Finland och här finns inte Åhlens.Eucerin-produkter vet jag i allafall finns här på apoteket.Ska kanske ta och prova det.Är ju inte heller spec.dyr.Fast om jag hittar en kräm som passar,får det kosta lite mera.Det är det värt!

• Themis

Ingen alls, och jag har jättefin hy.

Konstigt va?

Visste ni förresten att enligt amerikanska kontrollorganet FDA så har ca hälften av USA:s kvinnor mellan 16-65 eksemakne pga sin foundation?

*humpidumpidump*

• Jennaz

Vet inte om man vågar avslöja det men... Atrix handkräm med kamomill. Allt annat får jag finnar av. Fast jag är väll inte känd för att vara normal heller...

• Jennelii

Jag har bara en sån där från apoteket, vit burk med rött lock PH eucerin eller vad den heter, oparfymerad om det finns båda... Har alltid använt den o inte haft problem. Brukar testa andra bara för att förnya mig men återgår alltid till samma från apoteket...

• Ebbiz

Just nu använder jag en serie från "Kerstin Florian". Superdyr men väldigt bra!

• meya

Du måste prova Lancomes "Hydra Intense"!!!!! Man blir beroende! Det är en gelé som du smörjer in ansiktet med och låter det smälta i in huden, det överflödiga torkar du bort med en servett. Fast på mej brukar det inte bli nåt överflöd, det säger bara SLURP! Jag brukar ha min över natten för jag har precis som du, torrfläckar och får till och med streck under ögonen för att jag blir så torr... Den kostar lite, men är värd varenda krona! Och dryg är den åxå...Som vanlig dagcreme använder jag Body Shops E-vitaminkräm.

Svar på tråden vilken ansiktskräm använder du?