• Trollens mamma

vilken ansiktskräm använder du?

Jag har SÅÅ svårt att hitta en kräm som passar min hud,torr och känslig.Får fort röda fläckar i ansiktet också.Har provat flera från Yves Rocher,Loreal,Niveas ansiktskräm och A-kräm från apoteket.A-krämen har funkat bäst,men lämnar ändå ganska torr i ansiktet.
    Vad använder ni för dagkräm?Tips mottages!

• Svar på tråden vilken ansiktskräm använder du?
  • Trynträ

Jag använder Apotekets ccs ansiktskräm. Funkar bra och är nästan för fuktighetsbevarande.

• pups

loreal - för det är jag värd.

• atopia

Icahandlarnas olivolja var det jag sist smorde in mig med och det funkade super! Jag har atopiska eksem som blommar upp på hösten och den här gången tänker jag INTE använda en massa smörja med cortison och annat gift. Olivoljan var faktiskt jättebra!

• Lindisen1

Jag använder just nu Dermalogica, men sen har jag Kerstin Florians produkter som bara ligger och väntar på att Dermalogica ska ta slut!

• dreamspell

Jag använder uteslutande produkter från Decleor, både till ansikte och kropp. Finns inget bättre!!

• Sofie75

Just nu använder jag Biotherms nån för 30-åringar (för fina rynkor )
    Tycker den verkar bra, har precis börjat använda den.

Annars har jag använt niveas dagcreme (tycker den är jättebra)

Lumene (heter den så?) är också bra och till den finns det en pumpflaska med vitamin"olja" i som är 2 delad med hälften röd och hälften gul. Den vore ju nåt för dig med torr hud.

Annars kan du prova clinique dom är ju jättebra.
    Finns en där med endast fukt i (fyrkkantig flaska m gult innehåll) det känns jättefräscht att smörja sig med.

• Kattmatte

Niveas för tonåringar, har nämligen helt plötsligt så här i 25-års åldern drabbats av finnar. Inte kul alls, har alltid haft väldigt bra hy innan, men nu skäms jag för mitt utseende.

• Flippan71

Kanebo är guds gåva till huden! Har också jättetorr och hemsk hy, och får röda blemmor ganska lätt. Så jag testade Kanebo II, (blåa flaskan) och blev lyrisk. Man behöver bara jättelite och den sjunker direkt in. ALLA berömmer mig för min hy nu! Testat en massa andra, men de ligger bara som en fet hinna över fejset och så kliar det och känns torrt. Min hudterapeut sa att Kanebo är en av de få "fina, dyra" (bland L'oreal och de här alltså) produkter som de gillar för de har eget bra labb och sånt. Nivea är döden enligt henne, och man ska undvika hudkrämer med mineraloljor i, tex paraffin eller vad det heter för det torkar bara ut, så vill man ha mer och så tjänar de pengar på det .

Svar på tråden vilken ansiktskräm använder du?