Inlägg från: Who am I |Visa alla inlägg
  • Who am I

Ni som läst Civilekonom!

Min sambo och sex av hans närmsta vänner är civilekonomer med magisterexamen.
    Inte EN ENDA av dem fick jobb på en gång! ALLA gick arbetslösa MINST 1 år! När de sedan fick jobb var det sketna vikariat på banker osv med usel lön.
    EN kille har nu fått jobb som kommunekonom i Örnsköldsvik, han har en ingångslön på 25 000:-, men detta efter att ha jobbat som ekonomiassistent i Vilhelmina för pisslön i två år.
    Just nu är det inte bra att utbilda sig till ekonom.

And when you get the choice to sit it out or dance, I hope you dance!
  • Who am I
    Axels mamma skrev 2006-06-08 12:56:33 följande:
    Jag har läst civilekonom, var klar 2001. Fick då ett jobb inom ekonomi och redovisning men med lite lägre kvalifikationer, men tog det för att få erfarenhet. Jobbade på den positionen ett år och bytte sedan inom företaget och arbetar nu som business controller och har en lön som jag tycker är helt ok, enda nackdelen är att jag kommer över taket i föräldraförsäkringen.
    taket i FP har ändrats och höjts markant.
  • Who am I
    HannaAugustsson skrev 2006-06-08 14:41:14 följande:
    Men var bor ni någonstans? Häromkring söker de människor med den utbildningen eller liknande. Så jag tycker det finns gott om jobb och vill verkligen ha denna utbilidning för jag tror att jag passar i den branschen.
    du måste tänka på att även om det söks många civilekonomer så finns det ca 100 ekonomer på VARJE tjänst!
    Chansen att få ett jobb är mao väldigt liten om du saknar kontaktnätverk.
    Folk är villiga att flytta till TJOTTAHEJTI bara de får ett jobb.
Svar på tråden Ni som läst Civilekonom!