• mariebelle

provrörsbarn inget värda

Var inne hos en granne i lördags...*deras son döptes*
    Där var en annan granne där också... vi alla satt och prata tills långt in på natten... Jag satt och prata men mamman till bebisen som vi firade när jag plötsligt hör att en av gästerna säger att dom som inte kan få barn på naturligt vis ska inte ha barn och dom som fått ett provrörsbarn skulle i gentligen inte fått det för att
    PROVRÖRSBARN är INGET värda...jag tror aldrig att jag skulle bli så ställd.
    MITT barn är ett provrörsbarn och jag älskar honom över allt annat i hela värden och på andra plats kommer hans pappa...
    Enligt honom kan man inte älska ett "sådant" barn för det har inte kommit av sig själv...
    Man älskar inte heller ett barn som är taget med kejsarsnitt för man har inte*fött*det själv..
    Min son är tagen med kejasrsnitt också...
    och jag älskar inte honom mindre för det...
    Iadg väntar vi ett barn till som kommit till på "vanligt" sätt och jag älskar det lika mycket...
    Jag menar alla ska få ha sina åsikter men man kan ju tänka på hur man utalar sig när man inte har en aning om vad man pratar om..
    Kan tillägga att denna mannen verken har barn eller fru..

• Svar på tråden provrörsbarn inget värda
  • laven

Jag blir mållös. Det är inte klokt vad folk kan häva ur sig ibland.... Hoppas han fick sig en tankeställare efter din makes kommentar.

• Pallas

Fördelen med så uppenbart korkade/störda människor (ja, ni kan inte säga att man är helt normal om man häver ur sig nåt sånt va?) är att man bara kan rycka på axlarna och gå vidare. Det är ungefär som att någon skulle komma och säga att jorden är platt och hålls uppe av en jättesköldpadda.

• Katta

Vilken insnöad karl!
    Men vad svarade dem som han pratade med? De måste ju ha reagerat på det.

/K

• solalven

ja du alla bestick var inte på plats i lådan där.

• Loppan79

Pallas - vilken bra jämförelse

• Idis 76

Jag kan bara säga HJÄLP...
    Finns det verkligen människor som tänker så!!

• tro hopp kärlek

Men han vet ju inte var ivf är ju. En ren idiot!!
    Befruktningen sker ju oftat av äggen och spermierna själva..

Det är ju ingen skillnad,barn som barn.
    Fan, ge honom fakta och låt han skämas av sin okunnighet..
    Låter dessutom som han är rasist av en sådan kommentar..
    Man blir matt..ååååå ggrrrrrrr

Synd om honom att han har en sådan konstig uppfattning
    av barn. Han är nog inte riktigt ok i knoppen..

Men vi här vet att han är sjuk..Det är ingen skillnad alls.

• mariebelle

Tack alla underbara människor här inne... vad hade man gjort utan sådana vännor...

• LiMoFe

Även om jag inte ens önskar mina ovänner att ha denna plåga att inte lyckas få barn på naturlig väg så är jag bredd att rucka på detta för denna person. Att uttala sig på det sättet Skrikandes !!!!! Då har man inte speciellt mycket förståelse i sin kropp och sådana människor gör mig mörkrädda.

• Bisquit

*chokad*

Herregud.. Snacka om att hissen inte går hela vägen upp..

Idiot.....

• Lillalind

Jag kom o tänka på att han kanske var bitter och avundsjuk. Kanske det faktist var så att han av nån anledning inte kan få barn själv.

Oftast är det ju avundsjuka människor som är de mest bittra, och de vill göra andra folk ledsna genom sina kommentarer. Det är min teori.

• alsesani

Jaa, det är väl bara att konstatera: Den siste idioten är inte född än...

Det var nåt av det mest sanslösa jag hört!!

• strandsnäcka

Vilken idiot. Var det ingen som sa emot honom?!

• strandsnäcka

Nu såg jag att din man sa ifrån. Bra gjort.
    Suck... man upphör aldrig att förvånas över en del människors okunskap och inskränkthet.
    Älskar redan provrörsbarnet i min mage så mycket att det gör ont. Tänker aldrig hymla med hur det har kommit till.

Svar på tråden provrörsbarn inget värda