Vi med upprepade missfall...
Tänkte att vi kan samlas i en gemensam tråd... för att stötta varandra och gå vidare... för vissta ska vi ha barn!!
Här kan vi dela rädslan och glädjen att få plus igen! Oron och alla tankar...
Tänkte att vi kan samlas i en gemensam tråd... för att stötta varandra och gå vidare... för vissta ska vi ha barn!!
Här kan vi dela rädslan och glädjen att få plus igen! Oron och alla tankar...
HannnnaH: nä det är jag inte , har precis väckt honom så vi kan göra lite omelett till frukost
Nu tog jag ett Clearblue Äl-test som jag gjorde förra gången jag var gravid.
Det gav fullt utslag så nu är det ingen tvekan om att jag är gravid.
Ser fram emot att få hem CB gravtesten imorgon så sambon och jag kan testa ihop.
Samtidigt blir jag jättenervös nu, med ett tidigt MF och ett MA i v13 bakom mig känns det mer skrämmande än kul.
Känns så hemskt o tråkigt att behöva känna så, att jag aldrig får känna som jag gjorde förra gången igen.
Men går det bra denna gången släpper det nog en bit in i graviditeten.
Ms Leia: jaaa förstår vad du menar, gravid med en skräckblandad förtjusning men tänk.. 3 mf på rad är ovanligt!! 1% ungefär ( o här har du mig) så risken är minimal!
Ser fram emot att följa dina magbilder
Ja jo.
Sist efter första MF så hade jag en princip att inte säga tack när någon grattade.
Det gick inte bra ändå, så nu säger jag TACK och hoppas på det bästa.
Så var jag också.... jag sa inte heller tack. Och jag vägrade flytta från "Planerar barn" sidorna till "Väntar barn". Jag har helt enkelt väntat mf. Nästa gång ska jag ha en helt annan inställning. Jag ska tacka när någon grattar mig och jag ska våga se framåt.
Berätta lite, har du ont i tuttarna? Mår du illa? *jag hoppas på att du ska smitta mig*
Kram
Mina symptom som är EXAKT samma som förra gången (men det skiljer lite på dagarna). Var därför jag var så säker på att jag var gravid igen:
* Mensvärk en vecka efter ägglossning. Sedan har den fortsatt till och från. (antingen då ägget fäste)
* Ägglossningsflytningarna fortsatte hela tiden, istället för att försvinna efter Äl då jag brukar ha en torr period.
* Stickningar i brösten nu senaste dagarna och kliande bröstvårtor.
* En slags tyngd i livmodern, inte direkt mensvärk, men som en "klump".
* Värk i svanskotan när jag lägger mig ner på kvällen.
* Väldigt trött senaste dagarna, men sover dåligt på natten. (sist vände det igen i v 6-7)
* Hög puls på morgonen, kändes som man precis sprungit.
* Svag yrsel då och då.
* Hungrig fast jag precis ätit.
OBS att detta är rätt många, men eftersom jag varit gravid två gånger innan så känner jag ju igen det. Skulle aldrig kunna inbilla mig dessa symptom.
Nej de brukar komma några dagar innan ÄL.
Sedan försvinner de kanske snart efter Äl, och sen är det torrt tills precis innan mens då jag brukar få lite gulaktiga.
När jag är gravid så fortsätter Älflytningarna efter Äl också....
har du inte Ältestat Hannah kanske du har ÄL nu?
Jo jag vet.... jag har ÄL testat sen i fredags och fick utslag i söndagsmorse.... redan på kvällen var utslaget bara svagt (neg) och då började ömmandet... så jag antar att jag hade ÄL mellan sön-måndag.... vilket stämmer med min cykel oxå
Men först igår satte ÄL flytningarna igång och jag testar fortfarande 2ggr/dag med ÄL stickor och nu är de nästintill blanka ju så ÄL har jag då ingen, den har jag ju redan haft
kan nog va ett tecken... men egentligen borde det inte komma förräns det fäst, men på mig har det ju kommit innan.
Jag hade också utslag på morgonen och sen svagt på kvällen.