• dreamspace

Vänner sökes i Österbotten

Vi är ett par från Österbotten som söker nya vänner. Jag tycker det är svårt att träffa nya vänner. Våra gamla skolkompisar umgås vi inte så mycket med nå mera. Det skulle vara roligt att träffa nya personer.

Vi är inte ut och festar och inte heller religösa. Vi är som mittemellan. Var kan man då träffa nya vänner? Här är det ju lite pinsamat att skriva om det här. Men ger det ett försök i allafall. Vi har inga barn. Vi gillar friluftsliv och data.

Hoppas att flera skriver här, kanske det är flera som kan träffa nya vänner här. Eller tipsa var i Österbotten man kan träffa nya vänner! t.ex evenemang som ordnas, träffar m.m.

• Svar på tråden Vänner sökes i Österbotten
  • Millami

Då bor vi på samma ort...du kan ju skriv ett meddelande eller någo..om du vill!?

• beibikär

He ir jo mang som ha skriva...du söker na skilt? Sku e lyckas bäter om du sku sej vasorts folk du söker??

Trevli helg!

• dreamspace

jag är inte så jätte bra på att ta kontakt med nya människor. jag har inte någon skillnad på folk.det är bara svårt att ta kontakt och att skriv och berätta om sig själv åt främmande personer. man vet ju inte vad det för folk man skriver till. det är väl bara jag som tycker så. var har ni träffat era vänner? vi söker bara vanliga människor att umgås med. vi är i 20 års åldern och bor i vasa. vi hörs

• beibikär

Voi ne, nu hade jag skrivit ett jättelångt peppande inlägg här med en massa filosofier...men det försvann!!
    Äschm jag orkar inte upprepa mej just nu när klockan är så mycket. Men jag ska återkomma...
    SKöt om dej!

• beibikär

Ja, jag lovade ju skriva...sorry, de har vari så mycket nu.
    Jo, ja undrar vad det är du söker och hur du vill börja?
    Jag tycker det verkar som om du har preciserat det lite dåligt ifall det inte är nån blivande vän som nappar här?
    Tycker du att du har lättare att skriva än att prata?
    Eller skulle det vara lättare att träffas?
    Vad hade du tänkta att ni skulle göra med de nya vännerna? Skulle ni umgås par om par eller? Mer till vardag eller till fest?
    Har ni nån hund? Eller barn?
    Pratar du nånsin med nån du inte känner, jag menar i nån affär eller i parken , sådär utan anledning? Sånt kommer av sej själv om man har en söt hund eller ett litet barn. Folk kan komma fram och börja säga nåt, man kanske är i lekparken och ser att en annan mamma har barn i samma ålder osv.
    Om du inte längre har kontakt med studiekompisar, hur är det då med jobbarkompisar?
    Har du ingen fritidsaktivitet där du är med i en grupp?
    Om inte förr så när man har barn i lekis och förskola så lär man känna nya mänskor, genom barnen.
    Är det så att din man och du inte kommer överens om vad ni vill göra?
    Behöver ni bara nån att bjuda hem på kaffe?
    Saknar du nån att prata med?
    Hur agerar du i grupp? Sitter du tyst eller pratar du?

Är det svårt att hitta vänner eller är det bara det att ni vill ha FLER vänner?

• Lilla My i Finland

Vill bara tillägga här att man ju inte behöver vara lika gamla som de man umgås med... Eller bo i samma stad heller... Bara en liten parentes...

• mariem

Hej!

Vill inte låta elak eller nåt men det kan ju nog vara svårt för dig att hitta nya kompisar om du inte är lite aktiv själv, det räcker nog inte att bara puffa den här tråden ibland. Du fick ju många svar i början av tråden, svara någon av dem och börja prata, berätta lite om dig själv...du vet.  Det finns många österbottningar här på forumet och de flesta är pratsamma Kom fast in i österbottentråden som det länkas till i början! Det är en jätteaktiv tråd och du är såklart också välkommen att skriva där, det är roligt med nytt folk!!

• Anonym (Mahdi)

Jag måste bara skriva och säga att jag känner igen mig! Jag söker också nya vänner och är inte heller ute och festar. Jag såg att ni gillar data ? vad intressant! Gillar ni att spela, pyssla med teknik, eller kanske programmera? Det skulle vara kul att höra mer! Hoppas du får många svar och att vi kan hjälpa varandra att hitta nya vänner här." 

• Anonym (Mahdi)

Utländska background om de e ok för dig

Svar på tråden Vänner sökes i Österbotten