• mammatillvictor

    Jag vågar inte vara sjukskriven....

    Jag har fått inflammationer i mina muskler i armarna, nacken, och ryggen. Antagligen är det både en yrkesskada, jag är läkarsekreterare och skriver väldigt mycket journaler så visst, därifrån kan inflammationerna i underarmarna och i armbågarna komma ifrån. Men sedan tror jag också att adoptionsprocessen som varit väldigt påfrestande för oss på många sätt, dödsfall x flera i familjen osv har gjort att istället för att jag blivit deprimerad så har jag fått en reaktion i att min kropp säger ifrån genom att musklerna blir inflammerade....Min läkare säger att jag borde vara sjukskriven en längre tid, jag har fruktansvärda smärtor, värken i nacken har gjort att jag får värk i käken, tappar känslen och styrkan i vänster arm, synen försvinner till och från, får migrän med kraftiga kräkningar. Medicinen jag tar gör att magen kraschat så jag får äta medicin mot magsår också Nu sitter jag på jobbet och skriver, för jag vågar inte sjukskriva mig. Vi väntar ju bb nu och jag är så rädd att om jag är sjukskriven ( har varit det i 2 veckor nu för det är ju inget Försäkringskassan ser) men efter 2 veckor är det ju FK som står för sjukskrivningen så jag nu jobbar jag. Mina arbetskamrater som är sjukgymnast, sjuksköterska och läkare säger att jag inte borde jobba alls. Jag har dessutom Hb på 90  och ett trombocytvärde på 400 så det är ju inte bra Jag blir ju inte bättre av att jobba, tvärtom....Usch, vet inte vad jag ska göra!

  • Svar på tråden Jag vågar inte vara sjukskriven....
  • mammatillvictor

    Nu är jag utskriven! Jag är fortfarande dålig, men jag har fått remiss till kirurgen för att de ska göra en biopsi, skära bort en bit av ett blodkärl i tinningen och skicka det på analys. De ska se om jag har muskelreumatism. Skulle inte förvåna mig om jag har det så ont som jag har emellanåt Hoppas inte det påverkar adoptionen bara, då skulle jag gå under. Jag vet inte något om vad muskelreuamtism är så vi får väl se vad som händer. Jag äter mycket cortison nu och många andra tabletter. 12 tabl dagligen....Inte kul. Nu åker jag till Smögen och tar igen mig några dagar. Ville bara uppdatera, ni som skriver till mig här och stöttar mig Kram på er!

  • minisork

    Silvana; HOppas att allt ordnar sig till det bästa!!Kram vännen!!

  • Tellus1977

    Hoppas att du kan få hjälp med vad det nu är du har , tur att de tar dina problem på allvar.
    Ha det så skönt nu och vila, vila, vila!

  • mammatillvictor

    Nu har läkarna konstaterat att jag antagligen har en blodsjukdom. Den är allvarlig när man har den men jag kommer att bli helt frisk och det kommer INTE att påverka adoptionen Det är en stoooor lättnad. Läkaren sade till mig igår när jag var där: Du är svårt sjuk, Carina, du har en blodsjukdom. Jag höll på att ramla av stolen men så säger han: MEN! Du kommer att bli helt frisk. Även om det tar tid. Så nu är jag sjukskriven, kommer att vara det i 1-2 mån. Och han sade att det här kan man bara få, trodde inte det var ärftligt eller så utan det var pga inflammationen i muskeln som gjorde att jag fick så lågt Hb som gjorde att jag fick blodsjukdomen. Så det är bara säga att ja, jag blev sjuk, var sjukskriven men nu är jag frisk när utredaren frågar Skönt!

    Kram på er alla, tack för allt stöd!

  • Ethi

    Oj, hjälp! Jag slutade nästan att andas när jag såg vad du skrev först - och sen, vilken tur! *andas ut* Läskigt att vara så sjuk men vad skönt att det kommer att lösa sig helt .

  • little sparrow

    Åh vad bra att det kommer att lösa sig! Sköt om dig ordentligt nu.

  • mammatillvictor
    Ethi skrev 2006-08-04 10:38:37 följande:
    Oj, hjälp! Jag slutade nästan att andas när jag såg vad du skrev först - och sen, vilken tur! *andas ut* Läskigt att vara så sjuk men vad skönt att det kommer att lösa sig helt .
    hihi, ja, jag slutade också att andas när han sade som han gjorde. Tack så mycket. Nu ska jag lägga mig o vila lite. Kram
Svar på tråden Jag vågar inte vara sjukskriven....