• dinos

    text och noter till "du vet väl om att du är värdefull"

    jag ska ha låten "du vet väl om att du är värdefull" på dopet.

    nu har jag ett problem och det är att kantorn inte har texten och noterna till denna. jag vet ju att man inte kan ha allt, men jag vill verkligen ha denna sång på mitt dop.

    vet någon var jag kan hitta den???

    tacksam för all hjälp jag kan få

    kram dinos

  • Svar på tråden text och noter till "du vet väl om att du är värdefull"
  • Dolphine

    Min första reaktion var: hitta en annan kanror, hur är det möjligt att han/hon inte har den? Prata med prästen, han eller hon vet säkert om var du kan få tag på den. Bor du i Stockholmsområdet? Gå i så fall till Svala Söderlund i samma byggnad som konserthuset, de är välsorterade och kunniga. Lycka till med dop och musik. (Hade den som solosång på min dotters dop, den är så fin).

  • dinos

    det var konstigt, då måste kantorn och jag ha missuppfattat varandra.

    ska ta och ringa igen och berätta att jag menar psalm 791, så ska det nog fixa sig.

    tack!

  • cantar

    Den har nr 791 i Verbums " Den svenska psalmboken med tillägg" . Inte alla kyrkor som köpt in den. Tillägget på 100 psalmer är inte " officiellt" utan ett sätt för Verbum att tjäna lite mer pengar. Men det låter konstigt om din kantor inte har noterna på den. Det är ju en "standardlåt" i alla ungdomssammanhang. Maila mig annars på [email protected]

  • Beatrize74

    Håller med de andra om att hon egentligen borde ha den eftersom den finns i psalmboken.
    Läs gärna i min blogg, de dikter jag har skrivit. Där har jag lagt in den variant på psalmen som jag hade på min dotters bröllop. Vi sjöng en vers gemensamt, sedan läste jag en specialskriven vers utifrån den psalmen, tillägnad min dottern, sedan sjöng vi en vers igen och så gjorde vi genom hela psalmen.

    Det blev jättefint!

  • NoomiNoomi

    Är det den här?

    Du vet väl om att du är värdefull
    Att du är viktig här och nu
    Att du är älskad för din egen skull
    För ingen annan är som du

  • Iréne Sörling Wetterberg

    Vill gärna ha noterna till : "Du vet väl om att du är värdefull" Ska fira mitt barn som tagit sin examen. De som ska spela ä inte säkra på melodin.

    Med vänlig hälsning Iréne.

Svar på tråden text och noter till "du vet väl om att du är värdefull"