Fördelen med att röka är många och sånt inte forskningen tar med.
Allas liv ser olika ut men om vi tittar på en arbetsdag.
Du startar dagen och det är stressigt och man biter ihop idag får man kanske inte bryta för en rökpaus men förr när man fick då i det stressiga schemat så gick man ut och fick 5 minuters paus och man kunde känna sig lugn och släppa jobbet för en stund, man kunde stå och prata om något helt annat och roligt, denna paus gjorde att man kom in i ett helt annat tempo när man gick och jobba fast det var stressigt, man blev helt enkelt mer fokuserad på jobbet kanske inte för ciggen men för pausen och att man bröt och gjorde något annat.
Detta moment skulle kunna göras att bara bryta och äta en frukt men det viktigaste är att man får samma känsla som med ciggen, ciggen kan hjälpa den mest negativa personen att känna något och att man får någon annan känsla helt plötsligt på jobbet.
Jag som högkänsligpersonlighet kanske har svårt för att förklara då jag har så oerhört mycket känslor som finns inom mig.
Men jag tror att vi alla människor kan få rätt känslor och lära känna oss själva bättre, att ha en stressig arbetsdag gör att kroppen stänger av sitt känsloregister och man stänger även av olika sinnen.
Jag är hatar människor som stressar just för att dom blir som en nackad höna och bara springer/yrar omkring utan att kunna tänka och för att det påverkar mig för jag känner deras stress och negativa tankar.
Ni som röker prova att byta ut en cigg varje dag men ändå se fram imot just den saken ni valt istället.
Ni som inte röker prova att bara mitt i något eller före/efter ta 5 minuters paus gärna på arbetstid då största och bästa känslorna kommer och sätt er på en vacker plats eller gå ut och bara va för en kort stund, i denna stund har du positiva tankar och känslor.
Även fast en cigg är så onyttig så vet inte forskarna hur man påverkas av att sluta och dessa känslor med positiva tankar försvinner, en cigg är ju nikotin som stimulerar och det kan aldrig forskning komma fram till då vi alla tänker och känner olika, lite som medicin för psykiska besvär/åkommor att det inte fungerar lika för alla då olika delar i hjärnan är aktiva och olika nervcentrum arbetar på mängder av sätt och dessa kanske samarbetar olika mycket, hjärna är väldigt avancerad och allt kan man inte veta ,Obs Detta är bara vad jag tror.