• NizzY

    ägg i frysen ... avgift, när och hur ?

    föra sommaren blev det 4 st ägg i frysen , sens dess ligger allt på is under omständigheterna
    efter överstimuleringen , jobb bytte och relationen tog ju stryk men ... under detta året har vi verken hört ellr fått nån brev från kliniken elelr nån räkning för de äggen vi har frysta
    hud funka det ? bli ju smula oroligt så att de inte kasseras
    nån med erfarenhet ?

  • Svar på tråden ägg i frysen ... avgift, när och hur ?
  • Singha01

    Har ni gått privat eller via landstinget? På UAS bjuder de på frysförsöken vid landstingsfinansierade försök tills dess du lyckats genomgå en fullgången graviditet. Efter det får du betala ngn summa (per år tror jag) för att de skall hålla embryona nedfrysta för ev syskonförsök. Jag vet också att vissa privatkliniker har ett FET inräknat i priset för ett fullförsök.

  • menu

    vi gjorde privat å betalade samtidigt en summa för infrysning, (gäller i 5 år oftast, men då jag är så ung så kunde vi förlänga 3 år ytterligare efter att dessa 5 år gårr, å då fick vi papper hem att betala en summa ) om vi vill göra försök med dem så betalar vi då för upptidning å de.

  • NizzY

    ja vi kör ladstiget ännu , vi har ett försök till , så jag tänkte inte röra de nerfrysta embron fören jag behöver om man säger så... ne jag tycker det är skumt då de inte hört av sig nåt alls och exakt vad de sa under tiden minns vi ju inte, det var så omtumlande tid för oss ju men inte kan de kassera ägger så där heller precis eller ?
    jag väntade på en räkning i maj därifrån men ingen kom, vi trodde kanske att man få ta det från det datum de frystes ner tills det datum man ta ut de, så vet de ju exakt hur länge de varit nerfrysta
    men det kanske ingick i försöken precis som du skriver

  • menu

    fast ni måste ju ha skrivit på ett papper på hur många ni fryst in å när ? annars får de väll inte frysa in några??

  • mortilltre

    I fem år ligger våra små i tryggt förvar i Falun, sedan får man söka om extra tid å bet. en summa. KRAMAR från en me 6 frysisar i Falun.Ps Vi gjorde "privat" (Tre pack)Lyckades på försök nr två ... Ds.

  • NizzY

    ååå från det ena till det andra
    alla mina (2st då ) bäst avänninor sens 2 år tillbaks är just gravida och svågeskan sk aha nu på dagarna, jag är så baby sjuk så jag mår illa, förvirad då jag redan inna kommit överens me dmig själv o sambon med att vänt atill våren , har 10 kg övervikt som skulle behöva tas bort och just nu har vi båda lit esi o så me djobben men hjärtat slås med hjärnan och jag bli mer deprimerad för varje dag som går

  • hidisa

    Tappa inte hoppet (fast det är lätt att säga)svårare att leva upp till!!!!
    Jag har själv gått igenom alla stadierna av hopp och förtvivlan.

    en som garanterat vet vad du går igenom.håll hoppet levande!!!
    be till dom högre makterna!!!!!kram.

Svar på tråden ägg i frysen ... avgift, när och hur ?