• NinaFina

När ska man börja med BH/topp till flickor?

Min dotter är snart 10 och har redan börjat få ganska stora bröst. Jag hade likadant när jag växte upp och skaffade inte bh förrän jag var runt 15-16 och det ledde till att jag hoppade/sprang/jumpade utan bh och min byst blev lite "hängig". Jag vill ju inte att detta ska hända med dottern också, så jag undrar när det är OK att köpa bh/topp till henne tycker ni? Hur har ni gjort? Ska jag vänta ett tag till eller? Hon har sagt att det är en tjej i hennes klass som har topp på sig varje dag och hon har mindre bröst än dottern.

Svårt detta, samtidigt som hon är rätt "liten" ännu så har hon utvecklats tidigt... Hur göra? Tips? Funderingar?

/Villrådig mamma

• Svar på tråden När ska man börja med BH/topp till flickor?
  • MariaSvensson87

Haha, lite ironisk är jag, min sjuåring använder topp ibland då hon vill likna efter mamma och systrarna, och den äldsta är det helt och hållet hennes val. Men hon påstår att hon vill ha bh för att få en pojkvän, vilket hon har :)

• fluu
    MariaSvensson87 skrev 2015-07-06 19:57:10 följande:
    Jag vill inte heller att mina döttrar ska få hängbröst, så min tolvåriga dotter har bh, trots små bröst. För att det är populärt och jag tycker att det är sexigt och hon kan få en pojkvän någon gång haha; ) har även en dotter på sju år som har topp, hon ska börja två och hon fick den förra året, tänker ge alla mina döttrar bh och topp i tidig ålder, så att dom inte behöver få hängbröst och senare kanske vill operera boobsen som sin morsa gjorde haha ;)
    Vill du inte att de ska få hängbröst bör du göra tvärtom...
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • sandrajansson

Jah började med en topp och vanlig BH sommaren mellan 6 och 7an

Va A-kupa på min första.

Hur stora har hon nu tror du?

• nagev

har man stora bröst typ D kupa eller mer så finns ju risken att den naturliga upphängningsanordningen inte räcker spec när man gympar
    Men i tidiga tonår har man ju inte D-kupa precis

• MammatillNicole

Har hon redan fått bröst är det väl självklart att hon ska få ha top eller bh på sig?!
    Min 9 åring har toppar för att det är snyggt även om hon inte fått några bröst ännu

• CHOCKLAD

Jag är 13 och började med topp när jag var 9. Det finns ingen åldersgräns vid BH. Så länge din dotter är bekväm med det och vill ha det själv. Det är hennes bröst osv. 

• Jessica1983

Ser att tråden är från 2006 och TS dotter borde vara 20 nu.
    Så förhoppningsvis använder hon BH nu:)

• Patita06

Jag är 10 jag har stora bröst och använder bh, bästem själv va du tycker om hon har stora så köp kanske en bh till hon och om hon känner sig bekväm i de köp fler, för man kanske vill att brösten ska sitta bra????????

• Elsa13212321

Jag är 11 och har topp sen ja var 10 år. Brukar använda sport-topp då det är skönare än vanliga!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Nellie 07

Jag valde att börja använda topp när jag var 9, de behövdes inte men mina kompisar använde de så tyckte väll att ja var tvungen! Är idag 13 och började använda bh i mitten av 5:an! De är inte förens nu jag känner att jag vill ha de o behöver de! Så tips är från mig att försök läsa av om barnet behöver de, för mig så var det helt enkelt bara grupp tryck som jag inte mådde bra av! // En som går igenom de i detta nu:))

• Heejjjsaan

Ja ni alla säger ju att ni ger en bh/ topp till barn som ej behöver det, vilket är rätt skjut, klart barn som inye behöver ska använda det. Det skapar ännu högre grupp tryck att man ska börja med det en så tidigt ålder. 

Även om tjejen har lite bröst, använd kanske en topp till om börja med eller sportbehåa. Bh kan man kanske börja med i 6an-7an då man börjat högstadiet. Men HAR ERT BARN INGA BRÖSY VARFÖR SKA MAN DÅ BÄRA BH??!

Tjej 14

bh till barn som ej behöver?!
Svar på tråden När ska man börja med BH/topp till flickor?