• fia4

Utredning

Hej!
    Är det någon som ska eller precis har börjat en utredning? Vi kanske skulle kunna följas åt?? Skönt att dela tankar o funderingar..
    Jag o min sambo har en tid den 26:e september. Det är vårat första besök.

• Svar på tråden Utredning
  • bambi7

Jo, det tror jag med.. håller verkligen tummarna för er... man vet ju hur mycket vi längtar, hoppas och VÄNTAR!!!
    kram på dig

• fia4

Hej allihop!!
    Jag har ingen aning än hur fortsättningen blir för oss än. Måste vänta på alla provsvaren först. Känns som långa två veckor.. Hoppas vi får ställa oss i kö för ivf på en gång. Orkar snart inte vänta längre. Vill ha ett mirakel...
    Kram

• Lindblomma74

Detta verkar vara ett gäng tjejer som sitter i samma sits som mig. Ansluter mig till gänget, hoppas att det är OK
    (Har bekantat mig med Bambi)

Jag o maken påbörjade utredning den 16 okt. Vi har lämnat blodprover, och spermaprov ska lämnas om en vecka. Mina provsvar kom i går och man har hittat för högt prolaktinvärde på mig.
    Vet ni något om detta? För mig är det helt nya områden. Har läst att det är något typ av mjölkhormom.
    Kanske är detta svaret på gåtan varför min kropp inte fattar fullt ut att längtan efter en liten är enorm...

• mia 82

Jag och min man ska på vårt första samtal på tisdag. Skönt att höra att det finns andra i samma situation. Även om det är ganska många som vet att vi ska börja en utredning så känns det inte som om det är så många som förstår... Är ganska trött på kommentarer om att det kommer att lösa sig bara jag slutar tänka på det!

• Lindblomma74

mia82: Den kommentaren är en "härlig" klassiker eller vad sägs om " du är nog bara stressad".
    Ville bara säga lycka till på tisdag.

• sofisk

Jag är precis lika trött som du på den idiotiska kommentaren. Den kommentaren innebär ju egentligen att alla som blir gravida inte har så stor längtan efter barn, hur kan de annars bli gravida? För vill man ha barn så visst sjutton tänker man på det oavsett om det är första månaden som man försöker bli gravid, eller om man har försökt i flera år.

Jag kan hålla med om den orättvisa världen. Jag har en fd. arbetskamrat som är 40+ som blev gravid för att hon inte skyddade sig. Hon gjorde abort, vilket stack som en kniv i hjärtat på mig. Förövrigt har vi familjemedlemmar och vänner som har blivit gravida efter första, andra respektive tredje försöket. Själva har vi försökt i 1,5 år.

Idag har jag "överlevt" en av mina största fasor. Jag var och tog blodprov. Jag kände mig så mesig hos sköterskan. Jag hade t.o.m. min man med mig som jag höll krampaktigt i handen. Sköterskan var så trevlig och förstående och det gick faktiskt riktigt bra! Även om jag var i chocktillstånd!

Om två veckor ska jag in på "tvätt av äggledarna". Det är skönt att det bara rullar på med undersökningar. Man vill ju veta om något är fel eller hur det ser ut.

• Lindblomma74

Bra gjort sofisk!!!
    Beundrar dig för ditt mod. Första hindret passerat.
    Jag själv oroar mig lite för "äggledartvätten". Några tycker det gör jätte ont och några känner det knappt. Förstorar lätt smärta. Full fart mot andra hindret.....

• mia 82

Vi var på vårt första samtal igår, de verkar vara jätte bra på kliniken! Det är så skönt att äntligen vara igång, även om det känns som om allt kommer att ta ett tag...

Sofisk: Vad duktig du var! Vet hur det känns när man verkligen fasar för någonting. För min del är det främst gyn. undersökningarna som kommer att bli riktigt jobbiga. Jag pratade med barnmorskan om det igår, så hon har skrivit in det i min journal. Känns bra att läkaren vet innan...

• Bromma105

Hej
    Jag och min sambo har precis avslutat vår utredning. Gjorde den sista undersökningen i tisdags, och allt såg bra ut. Det enda som gyn vill kolla igen är mina gulkroppshormoner för de var bara 23 på testet. Han sa att det ska vara över 20 men vanligast är 45. Är det någon som vet om man själv kan påverka gulkroppshormonet?
    Vi väntar nu på att remisen ska bli behandlad av Hudding för IVF, men kön där är visst 1,5 år.

• nollåttan

Vet ni om man får en bekräftelse av HS när remissen kommit till dem? (alt om man får en bekräftelse på att ens läkare som gjrot utredningen skickat in remissen?)

• Bromma105

nollåttan
    min gyn skickade in remisen till HS när jag varit hos honom förra tisdagen och redan i fredags kom en bekräftelse på att de fått vår remis och att de återkommer när de behandlat den.

• nollåttan

Aj då. Då verkar inte vår remiss ha kommit in ännu då. Suck, då blir det till att börja jaga läkaren på telefon igen. (inte alldeles lätt att komma fram.)

Svar på tråden Utredning