• Star 78

    LIF tillbaka i eliten!!!

    Hej på er!
    Jag undrar om det är någon som tror att Sveriges mest älskade hockeylag kommer tillbaka till Elitserien! Det är alltså Leksands IF jag pratar om!!
    Jag själv är leksing och detta underbara lag ska tillbaka, återtåg 2!!
    Kanske några andra leksingar kan svara och hålla med mig! annars blir jag ensam här inne!;)

    Ha det bra alla!

  • Svar på tråden LIF tillbaka i eliten!!!
  • Gnuttätaren

    Hmmm... Kanske..

    Tror iaf att Skellefteå tar steget upp i år! Spännande!

    Men jag hoppas att Leksand tar sig tillbaka till elitserien..

    Själv är jag lite orolig över Färjestads spel, inte alls bra så här långt...

  • Dagge

    Vaddå "tror" ????

    Klart de gör!!!!!!!! Jag räknar kallt med det!!

    P.S. Jag är gift med en Timrå-tös, så ni kan tänka er hur snacket går just nu D.S.

  • Perra

    Frågan om LIF kommer tillbaka är ju befogad. Men hoppas kan man ju alltid. Det verkar lite halvskralt ibland om man kollar på resultaten men de är ju med i toppen i alla fall. Som halväkta mas måste man ju hålla hoppet vid liv.

  • Valle

    bARA LEKSINGAR, ÖVERALLT LEKSINGAR.....
    Hallon i lingonskogen. Här e en man av rätta virket(alltså leksing!!). Vi e ett gäng killar från gbg/bohuslän som kallar oss Klub 30 Bergslagen!! Vi hyllar och dyrkar LIF o Blåvitt!!!
    Det ser ljust ut i serien nu när det snart e 2005.....
    LIF snart nära en elitseriearena nära dig.....

  • Bob

    Det kommer nästan bli helt omöjligt att ta sig till elitserien i år om NHL-konflikten förtsätter säsongen ut. Men om den upphör, så tror jag att Skellefteå AIK tar sig tillbaka till eliten (senast -94).

    "SM-guld 78"

  • Romeo

    Kul att så många tror på de svartgula. Själv är jag nog snarare försiktigt optimistisk. Annars är väl det intressanta att klara sig kvar. Att gå upp och vända är knappast en lysande idé.

  • Dagge

    Hmmm...den där Klubb30 låter intressant. Är ju precis som jag tycker att det ska vara. LIF och Blåvitt!! Å så bor jag i Göteborg

  • Valle

    Halloj Dagge!!!
    det finnes några små knixigheter till innan man blir medlem.
    Som namnet säger KLUB 30. Så skall man vara över 30!! Hålla på nämnda lag, Besökt Ställdalsvallen i Ställdalen och blivit rekomenderad av en Broder till Övermasen... Om man nu kommer så långt har Övermas egen befogenhet att utse en till MALTMAS!!!! Detta betyder att man skall bjuda alla de övriga bröderna i Klub 30 på pilsner. Vi är för tillfället 1 övermas, 8 Bröder, 2 hedersmasar och en prospect till Maltmas.....
    Hedersmas kan man bli på olika bedömningar, 1 hedersmas kom in på att han tvättat IFK's kläder i Leksands Ishall och fixade en keps Av Spol-Jansson till övermasen....

  • Valle

    Det är helt ok för mig om Skellefteå AIK oxå går upp. men kan ni inte skaffa en egen tråd så vi masar får skriva själva....
    Skoj dock med rivaliteter som e positivt.....

  • Romeo

    Valle, läser du trådstarten så är det ju en fråga om någon tror att Leksand kommer att gå upp. Visserligen med en bön om att andra leksingar ska hålla med, men ändå en intressant fråga...

    Det är ju alltså en fråga värd att diskutera även om jag som sagt tycker att fokus verkat hamna mer på att ta sig tillbaka än på hur man ska kunna stanna kvar när man väl tagit sig dit. (Sedan kan ju mitt intresse för det bero på de svårigheter mitt favoritlag haft med att först försöka hålla sig kvar i Elitserien under några år och nu att bygga ett lag som kan ta sig tillbaka. )

    Nu svarade jag ju inte på den något omformulerade frågan om Leksand kan ta sig till Elitserien igen och stanna kvar där.

    Förmodligen, även om det finns möjliga svårigheter (Bob nämner ju NHL-konflikten) och sedan är det nog inte helt lätt att möta lag med ett lite högre tempo i kroppen. Å andra sidan kanske de har lite dåligt själförtroende... Man kan ju hoppas på att det går bra - kul med fler lag från orter med genuin hockeykultur (snarare än enbart gott om pengar ). De som säljer biljetter skulle nog också bli glada liksom förhoppningsvis publiken. Fansen också antar jag...

    Nåja, den som lever får se!

    Hmmm, starta en AIK-tråd. Ja, kanske det, men alla trådar om idrott brukar spåra ur efter ett tag...

  • Marcus pappa

    Som Djurgårdare ser jag gärna en återkomst i elitserien av Leksand, det innebär minst två utsålda Globar (och 6 säkra poäng), vilket aldrig är fel.

  • CalleRBK

    Ja jag tror att sveriges mest älskade hockeylag går upp för Rögle går upp iår och skickar ner MIF där de hör hemma. Vi ses i sa

  • Valle

    Yeeeeeeesssssss!!! 1:a segern i superallsvenskan....
    Massa tokiga masar i Oskarshamn ikväll... härligt, härligt... tom Sportspegelnm inser nu att alla vill se Stars.....
    BARA LEKSINGAR ÖVERALLT::::::::

  • Star 78

    Hej på er!
    Trevligt med många tankar om denna anrika klubb, den klubb som är värd en plats i Eliteserien!!:) Tycker det ser bra ut och vi vinner superallsvenskan ganska komfortabelt, nästa steg är att kliva över lagen som kommer från eliten, det blir nog inga problem! Hoppas att "Masken" kan lösa Karlberg från Fribourg!
    En kul grej, jag skickade ett e-mail till allas vår Signerat Svanberg på SVT, jag frågade om de hade tankar på att visa några matcher från allsvenskan; han svarade med att de tänker visa matcher från superallsvenskan efter nyår men det blir på Svt 24! Hoppas många andra har den kanalen och att ni kan se det bästa laget i Sverige: LIF LIF LIF LIF!!!

Svar på tråden LIF tillbaka i eliten!!!