Först + sedan blod???
Ja man får aldrig vara glad. Kan man blöda ljust rött och ändå vara gravid???
Ja man får aldrig vara glad. Kan man blöda ljust rött och ändå vara gravid???
På VUL kan de se en hinnsäck men inte mkt mer MEN de kan se om du blöder från ngn annanstans i livmodern
Håller tummarna
Hej! Känt mig jättelycklig i 2 dagar efter plusset nu,men igår kväll kom det några droppar ljusrosa när jag var på toaletten,ingenting inatt och ej heller nu på morgonen,kan det ändå vara ett missfall? Jag känner mig jättenojjig! Hjälp!,är det något att oroa sig för ? (5+1)
Omöjligt att svara på. Det kan vara början på missfall MEN lika gärna inte. En del blöder lite ven under grav....
Grattis och lycka till, jag håller tummarna
Tack! Ringde barnmorskan och hon sa ungefär samma sak,det kan vara ett missfall på g,men då brukar det komma mer,men det behöver inte vara det.Jag får inte komma på vul förrän om 11 dagar eftersom det ändå inte går att se varken bra eller dåligt besked (om jag nu inte blöder mer förstås),det känns OUTHÄRDLIGT att vänta så länge!Vill bara ligga ner under täcket i 10 dagar!
Hej!
Fick förmodligen mf förra veckan den21/12 och blödde färskt blod i ca 4 dagar innan var det brunt och rätt slemmigt. Gyn tyckte det var onödigt att komma in. Var ju lite sugen på att ta ett blodprov för att se hur mina värden låg...men ja får så snällt vänta*suck* Mitt värde låg på 1700 å då var ja i v 4+5.
Får hålla ut till den 9/1 då ja ska göra ul på RMC där ja gjorde min ivf.
Vi har konstaterat mf själva men man blir ju lite fundersam när jag har som molande växtverk nu 4-5 dagar efter att blödningen avtagit.....kanske är det så att kroppen tror att den är gravid fortfarande....
Magen blev tom svullen nu under kvällen.
tovelito: jag beklagar verkligen. inte för att skrämma upp dig, men anledningen till att du svullnar o har ont KAN vara en infektion. Jag skulle råda dig att åka in o kolla upp det, för det kan vara infektion. Förhoppningsvis inte så klart, men det är dumt att chansa.
Har varit i kontakt med gynakuten 2ggr igår och förra veckan då ja tor att det blev mf och gynmottagningen idag då jag även fick telefontid med läkare. Hon har lyssnat på min symtom som hon menade på inte var allvarligt, och där inte heller så att jag har ont. Utan det molar som växtvärk kring blygbenet. För övrigt är ja frisk och har ingen feber. Fick jag smärtor el ont skulle ja självklart kontakta dom å åka in.
Hon har även kollat i min journal sen ja var inne den 20/12. Känner mig inte orolig över att det skulle vara infektion.
Hon sa att det kan vara så att graviditeten fortgår men det är osannolikt tycker ja å min sambo men som sagt, bara att vänta till ul den 9/1.
okej, vad skönt att det nog inte är inflammation. men fy vad hemskt att inte veta om det är nån kvar där inne eller inte. o kroppen kan ju ta det som ma, alltså att den forstätter växa mm.
håller verkligen tummarna för att lillen ska vara kvar där inne!
Jag har blödit sedan ruvardag 10 till å från men är fortfarande gravid och snart vecka 13
Hur har det gått för dig trådstartaren? Hoppas på det bästa.
Tack alla goa!
Jag har missfall på gång, pendlat mellan hopp och förtvivlan i flera v, fått besked idag att HCG sjunker och inga livstecken i livmodern. Ledsen och urlakad. Sköt om er! Elin
*kramar om Elin*
*kramar om*
Hj! Jag hade blödningar från och till under min graviditet och var inne på gyn akuten flera gånger.V 13 fick jag en blödning som var större än de andra och man blev ju helt förtvivlad och trodde att det var kört men när vi gjorde ultraljudet sa bara läkaren att det var en livlig krabat där inne.
Den livliga krabaten föddes på den dag han var beräknad till och vägde3525 och var 53 cm lång.En helt exemplarisk ivf bebis!Någon gång sa läkaren också stt det kan bero på att man är hård i magen och att ett litet blodkärl hade brusit när man vae på toan.Vet inte hur det är i ditt fall men det kan gå vägen i alla fall11Lycka till!
ame, läs tråden, tS har konstaterat missfall!
Hemskt ledsen är lite ny på den här sidan och vill absolut inte trampa någon på tårna!!!!Sorry!!!!
kan bara ge dig som tröst...
Jag trodde ja fick mf i december men visade sig förra onsdagen att det var utomkvedshavandeskap och idag önskar ja inget hellre att det hade varit ett mf i alla fall. Efter operationen i onsdags hade ett mf gått att godta men när kroppen har ett växande embryo i sig och man får ta bort äggledaren blir man helt förstörd.
Låt dig själv vara ledsen och få sörja tills du och din partner är redo att ta nya tag igen.
Ett varmt lycka till Elin i fortsättningen. Att få mf är på nått sätt nåt positivt det påvisar att du faktiskt kan bli gravid
kram
Hej Tovelito!
Har undrat hur det har gått för er, tack för att du berättade och innerligt tack för din omtanke! Väldigt ledsen för er skull, tokigt att det skulle gå så långt! Var länge orolig att jag åxo hade ett utomkvedshavandeskap och är tacksam för att så inte var fallet.
Försöker själv vända tankarna från sorg och förtvivlan till att jag lyckades bli gravid men det är inte så lätt, detta var 4;e behandlingen och hoppet och orken börjar ebba ut. Starkt av dig att dela med lite hopp till mig, det känns lite lättare. Två av mina väninnor blev gravida och fick barn strax efter X, om det kan vara tröst till dig. Sköt om dig! Elin
Ame3!
Tack för din omtanke och grattis till barnet! Elin
Kramar om dig och vet hur du har det.KRAM!!!!!