• Svar på tråden Problem med bio-mamman del 3
  • spöket labans mamma

snart 10 och 15 år.

• Tezz72
    spöket labans mamma skrev 2007-02-03 10:02:27 följande:
    snart 10 och 15 år.
    Nu ramlade poletten ner! Skrattande Välkommen tbx vännen!
  • spöket labans mamma

jaha nu vaknar den lilla... slut på lugnet... kramiz!!

• Wildstar

Nej jag fick inte problem av folk på FL. Det var min sida som krånglade jag kuynnde inte lägga upp bilder och uppdatera mm.
    Datta strul kan man ju säga.

Sen har jag inte orkat skriva något här på ett tag. Det har varit skit jobbigt med Bio-mamman. Vi gick till familjerätten för att få ha barnen halvtid men hon vägrar!
    Så nu har vi fått lägga ner. Barnen är hos oss varannan helg och så blir det nog. Vi har nu ett tag försökt att vara trevliga mot bio.mamman och hennes nya gubbdjävel. Men det funkar inte det heller. De kör på och bestämmer som vanligt.

Senaste nu är att sonen ska gå simskola i stan på söndag eftermiddag. vilket innebär mindre tid för oss med barnen. Det är ju bra med simskola men hon får ju gärna fråga oss om vi har tid och möjlighet våra söndagar. Förra terminen gjorde hon likadant fast på Fredagar, så då kunnde inte barnen komma förens jätte sent på kvällen till oss.

Hon får underhåll och barnbidrag och och hennes gubbe tjänar bra, ändå går grabben i skor som är 5 cm för stora för att de ska hålla i flera år. Och då är det inte ens fina märkes skor utan billiga skit skor som han fryser om fötterna i. Dottern har handskar som är jätte stora. De kommer ju för f-n gå sönder innan hon vuxit i dem. Dottern klagar på för stora byxor. Man kan ju lägga upp dem säger vi.

Nä nu kan jag inte skriva mer för då har jag förstört denna dag för mig själv. Jag försöker som sagt inte tänka på detta. Försöker att inte bry mig, men det är svårt när man just bryr sig om barnen.

huuu! när nu ! huu!

Kram till er alla.

• Therese33

Wildstar: Förstår precis vad du menar. Vi har likadant problem, jag och min man får betala allt till vår styvdotter trots biomamman får underhållsbidrag, barnbidrag, bostadsbidrag.
    Är så jäkla trött på detta också då hon är lika mycket hemma hos oss som hon sin mamma. När man pratar med Försäkringskassan så tar dom bara biomamman i försvar trots att vi förklarat att vi står för allt och att hon är lika mycket hemma hos oss.
    Fattar inte varför allt jämt skall vara till biomammans favör, tror alla myndigheter att bara för man är mamma så är man automatiskt bättre än pappan? Finns många bevis på att det är tvärtom...

• Tezz72
    Therese33 : Vet din man om att han får dra av 14 dar i månaden för underhållsbidraget? Eftersom ni har flickan hos er 50/50. Så säg till din man att göra så!
  • Wildstar

men vad då nu fattar jag inte. Har man barnen 50/50 ska man väl inte betala underhåll då är det ju växelvis boende.

Jag skulle vägra ta hit barnen halv tid om vi fick betala oxå. Det skulle inte vi ha råd med.

• Tezz72
    Wildstar skrev 2007-02-07 10:42:24 följande:
    men vad då nu fattar jag inte. Har man barnen 50/50 ska man väl inte betala underhåll då är det ju växelvis boende.Jag skulle vägra ta hit barnen halv tid om vi fick betala oxå. Det skulle inte vi ha råd med.
    Japp, det stämmer! Men det verkar som i  Therese33s fall att inte FK, lyssnar på dom. Det var därför jag gav det förslaget, så kanske FK vaknar upp!
  • Therese33

Jag vet att vi kan få avdrag med 31 kr per dag. Men det som är mest irriterande att vi skall betala när hon är hos sin mamma, men när hon är hos oss så slipper hennes mamma betala?
    Det bästa är om man kunde ha delad vårdnad, men min man är rädd för att dra upp detta med biomamman och försäkringskassan då han tror att hon skall förbjuda dottern att komma till oss...

• bonusmamma87

här har ni en till med samma problem eller ja..biomamman är schysst mot mig nuförtiden men itne mot min sambo..hon kallar honom ansvarslös,omogen mm mm framför dottern gnäller på att han inte kna lämna å hämta henne exakt när hon säger till (hon bor ca 10 mil ifrån oss) och att han alldrig ringer mm mm men när han väl ringer får han knappt prata med dottern utan hon siter å gnäller på allt han gör fel mm mm, + hon har haft 5 olika pojkvänner som hon bott ihop med sen januari förra året nu är hon ihop igen med den värsta av dom alla, hon har inget jobb och vi ska ha flickan när det passar henne..är så less..och när min sambo har dragit upp att han vill ha delad vårdnad blir hon skit förbannad och ifrågasätter vad det ska va till för nytta för flickan, inte får hon det bättre för det och att han måste betala underhåll iaf. är så less på henne ..sambon blir så less när hon bara bråkar hela tiden och ajg tycker så synd om honom..vafan hon kalalr honom för ansvarslös och hon visse inte ens vem pappan va i början..ohja,,,

• bonusmamma87

hon är btw 22 omogen för sin ålder? ja.

• Snuttan79

therese33

jag vet precis vad du menar...

en fråga har ni barnen varannan vecka? för isånafall ska ni inte behöva betala underhålls alls vad jag vet iaf, när min sambo fick vv om hans två så försvann underhållet.

Hans ena barn har ett funktionshinder och står även under vårdbidrag som han vill ha delat men inte mamman för då har hon inte råd att betala sina räkningar... vårdbidraget ska väl ändå gå till barnet så det kan utvecklas så mkt som möjligt...

så nog finns det mammor som borde ha "mamma-körkort"....

• Therese33

Som det har varit senaste halvåret så har hon bråkat så mycket med sin mamma så hon har bott mer hos oss än hos sin mamma. Min man har nu pratat med biomamman om delad vårdnad vilket innebär att hon inte får några pengar (förrutom barnbidraget då) och det var inte så jättepopulärt men vi skall prata med "vår" tonåring och se vad hon säger. Det bästa är ju om man kan lösa det med delad vårdnad så får det väl bli som det blir med barnbidraget...

• bonusmamma87

just nu har vi varannna helg + när hon vill att vi ska ha flickan..hon vägrar delad vårdnad och veckovis boende behöver vi verkligen inte betala underhåll då? hon säger att d spelar ingen roll om dom har delad vårdnad eller inte för han måste ändå betala underhåll eftersom vi ändå inte kommer ha flickan mer..?

Svar på tråden Problem med bio-mamman del 3