• Soffepropp

Jag blir så förbannad!

Hallandsposten idag.....

http://www.hallandsposten.se/artikel.asp?oid=204358

Jag vet att det har skrivits om det förr men någonting måste vi väl kunna göra för att sätt dit dom j*vlarna!!!

Vi e ju så många! E detta något våra barn ska behöva leva med? Hur kan det INTE finnas en lag som skyddar dem?

• Svar på tråden Jag blir så förbannad!
  • Cissih

Nenne 71:
    Det tycker jag man borde kunna göra. Det borde ju uppmärksammas på något vis.
    Då kanske det händer något med lagarna i Sverige också?

• Röda

Nu är nog lagarna i Sverige inte tandlösare än i andra länder. Det finns ju möjligheter att anmäla här. Frågan är om man genom t ex downföreningen, FUB och andra ska strida för en lagändring i Yttrandefrihetslagen (en av våra fyra grundlagar som ska säkra så att inga myndigheter eller regeringar sätter munkavle på oss folket, dvs. ett demokratiskt skydd), så att funktionshindrade finns med inom definitionen av folkgrupp. Alltså, att det kan vara fråga om hets mot folkgrupp. Såsom lagen utökats att gälla sexuell läggning mm.
    Men det finns som sagt möjligheter att gå samman och anmäla, som till Datainspektionen. Att för att mer medialt väcka frågan till Uppdrag granskning, eller liknande kan vara en bra idé. Det är nog bara att ringa och prata med dem.

• gräsulv

Hur ska vi här kunna gå ihop? Jag känner att det är jätte viktigt att vi gör NÅGOT... men vad och hur börjar vi?????... det är många här som vill är uppenbart...

• Röda

Massmaila är ingen dum idé.
    Jag har inte koll på hur/om downföreningen och FUB agerar. Verkar inte så enligt hemsidorna.
    Det är en slags principfråga... Hur kan kränkning av den som inte kan försvara sig behandlas? Själva kränkningen, liksom. Den som man ville få täckt i kvinnofridsbrotten när de lagarna skrevs.

• Båtmänniska

Tycker det är bedrövligt lågt att fota handikappade för att sen lägga ut bilderna på nätet.Det värsta är att det verkar vara ett uppskattat nöje där att göra sig lustig över handikappade.Finns fler trådar som är lika kränkande.Hitta denna när jag sökte på Google. Jag blir riktigt ilsk

www.flashback.info/showthread.php

• Röda

Vanheden: Du polisanmälde och mailade regeringen. Snyggt jobbat.
    Har du fått feedback på det? Till vilken adress skickade du brevet?
    Jag kollade runt lite. Justitekansliet kanske... osv. Men jag tror faktiskt på att gå på högsta hönsen och att vi skickar utav bara den.

Jag vet inte hur organisationer (FUB, Dövas riksförbund osv.) ställt sig tidigare, men jag tycker nog att "funktionshinder" borde finnas med som en markering under hets mot folkgrupp.

Ja vafasen, mailbombardera regeringen! I'm in!
    Vad var adressen igen sa du Mia?

• fru vanheden

Röda..
    Jag mailade direkt till Fredrik Reinfeldt via ett mailformulär på denna sidan..
    http://www.regeringen.se/sb/d/7370

Men hur pass bra det är har jag ingen aning om..
    Vi bestämmer ett och samma ställe och så kan alla som då vill maila dit ??!!
    Vad sägs om det?

Jag polisanmälde det också via polisen.se
    Jag har ännu inte fått något svar från någon..

Så här skrev jag:

Jag skriver nu till er som en sista utväg ..
    Jag är mamma till ett underbart litet barn som har down syndrom.
    Aldrig har jag varit ledsen över att min son har ds, han kunde inte varit underbarare och jag är så stolt över honom.
    Men tyvärr så får man kämpa igenom så mycket.
    Det finns inga lagar som skyddar funktionshindrade som det ser ut idag.
    Tidigare så anmälde jag en svensk komiker till Ho som skämtade på radio P3 om hur bra det var att ha sex med tjejer med ds eftersom de hade större tunga, han uppmanade andra till detsamma men att då ta någon som talade otydligt så man inte hörde om de sa nej.
    Han friades då det inte finns hets mot funktionshindrade i lagen.
    Du får inte kränka eller diskriminera någon på grund av religion, sexualitet, etnisk härkomst osv,,
    Men alla våra funktionshindrade då?
    Just nu mår jag riktigt illa då det är ett forum så har en sk mongo tråd!
    De lägger in bilder på barn med down syndrom som de kallar för mongon!
    Vissa av bilderna har de hittat på Internet och har då alltså inte upphovsrätten till dem och vissa av bilderna har de tagit själva!
    FLERA AV DESSA ÄR BARN!
    Nu är vi  flera mammor på forum runt om som har tagit väck bilderna på våra barn i rädsla av att de ska ta våra bilder för att lägga upp dem på sitt forum och håna och göra narr av våra barn!
    Ska de verkligen få lov att vara så här?
    Hade det varit någon skillnad om det hade varit nazister som hade gjort detsamma med invandrare?
    Snälla, jag ber er...kan man inte göra något?
    Min son är väl lika mycket värd som alla andra?
    Jag får inte lov att försäkra honom.
    Just nu har jag stämt min egen kommun eftersom jag inte får ett dagis till honom.
    Jag har startat en namninsamling angående missbildningsregistret som inga föräldrar får reda på att deras barn är registrerade där...Våra barn är inte missbildade!
    Vi får reda kämpa så mycket mot alla fördomar.
    Ber om er hjälp,
    Mvh XXXXX XXXXXXXX
    www.onetruemedia.com/otm_site/view_shared&source=category&category_id=all
  • Röda

DET ÄR BRA
    skulle bara velat skriva under. Hinner inte skriva själv just nu, SÅ VARFÖR SITTER JAG HÄR OCH HÄCKAR DÅ?!
    Jag mailar också.

• fru vanheden
    Jag tänkte bara upplysa alla om att typerna från det andra forumet länkar hit i sina trådar.
    De länkar även till denna tråden och har mycket roligt om det!

I dags läget kan man väl inte göra så mycket med lagens hjälp...Vi får alla trycka på!
    Dessa personer saknar empati, de skämtar även om mördade barn.
    Så att skratta åt barn med funktionshinder är väl just deras grej...
    De har även reggat sej här och startat flera trådar.

Jag har nu ändrat mina inställningar så att bara mina vänner från min adressbok kommer in på min sida.
    Såna idioter har inte på min sida att göra...
    Så jag råder er att antingen ta väck bilderna på era barn eller ändra era inställningar...
    Synd att jag inte kan få ha bilder på mina barn som alla andra..
    Så hemskt att jag ska behöva vara rädd för att visa upp bilder på min underbara pojk!
    Även om jag tycker att det känns fel så är det inte värt det som kan hända...

Jag blir bara så ledsen...Jävla idioter!
    Hoppas att fosterdiagnostiken istället kunde visa foster som kommer att sakna empati!
    För såna barn vill jag aldrig ha!
  • anne h
    fru vanheden skrev 2007-02-19 23:16:17 följande:
    Jag tänkte bara upplysa alla om att typerna från det andra forumet länkar hit i sina trådar.De länkar även till denna tråden och har mycket roligt om det!I dags läget kan man väl inte göra så mycket med lagens hjälp...Vi får alla trycka på!Dessa personer saknar empati, de skämtar även om mördade barn.Så att skratta åt barn med funktionshinder är väl just deras grej...De har även reggat sej här och startat flera trådar.Jag har nu ändrat mina inställningar så att bara mina vänner från min adressbok kommer in på min sida.Såna idioter har inte på min sida att göra...Så jag råder er att antingen ta väck bilderna på era barn eller ändra era inställningar...Synd att jag inte kan få ha bilder på mina barn som alla andra..Så hemskt att jag ska behöva vara rädd för att visa upp bilder på min underbara pojk!Även om jag tycker att det känns fel så är det inte värt det som kan hända...Jag blir bara så ledsen...Jävla idioter!Hoppas att fosterdiagnostiken istället kunde visa foster som kommer att sakna empati!För såna barn vill jag aldrig ha!
    gissa varför jag blockade min sida..  undrar om de är fjortisar, hela bunten??
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • Oller

Hej!

Vilka sjuka människor. Ja, tänk vad bra det vore om man kunde ta fostervattensprov för att undvika att få sådana monster till barn. Föräldrar till barn som skämtar och gör narr av utvecklingsstörda (och döda barn, det är ju inte klokt så sjukt)måste känna sig så misslyckade som föräldrar. Vad skall det bli av människor som utsätter andra för något sådant här?. Det är så beklagligt och sorgligt att det finns så elaka människor på våran jord. Hoppas dom själva råkar ut för något mycket hemskt, som får dessa obehagliga människor att vakna upp. Men å andra sidan kan ingen som gör så här må bra, dom sover inte med gott samvete på natten. Ingen som utsätter andra för rena elakheter får ett bra liv själv. Deras liv är redan så misslyckat att det bara är att beklaga till dessa patetiska människor (människor?). Att skriva att dom är djur vore en förolämpning mot djuren.

Det är lätt att göra dumma saker bakom datorskärmen, då blir dessa små rädda människor helt plötsligt så tuffa/modiga. Öga mot öga, helt själva, skulle dom visa upp sitt rätta jag; en rädd liten misslyckad sjuk människa som försöker känna sig större på andras bekostnad. Jag tycker synd om dom. // Cathrine

• ChokladRosen

Men har ni sett hur dom hänger ut sina medlemmar som får barningar, avstängningar, mm..

Där är det inget "hych hych" .

PANG på rödbetan bara. Inga krussiduller där inte. Visst både på gott & ont.

• fru vanheden

Ja, jag har bestämt mej nu...

Jag lämnar familjeliv..!

Mitt konto är betalt till månaden ut sen avregistrerar jag mej..
    Finns andra forum att vara på där man kan känna sej säkrare som är mer bara för oss...

De har även hunnit skriva hemska inlägg i denna tråden som jag anmälde så de försvann..
    Men så här ska de inte få lov att vara...
    Men så länge de finns här på familjeliv så håller jag mej borta!

Är det någon som vill mej något så går det bra att skicka till min inbox...
    Kram Mia

• Lefo
    ChokladRosen skrev 2007-02-20 09:59:43 följande:
    Men har ni sett hur dom hänger ut sina medlemmar som får barningar, avstängningar, mm..Där är det inget "hych hych".PANG på rödbetan bara. Inga krussiduller där inte. Visst både på gott & ont.
    Men finns det några medlemmar på det forumet som inte är anonym?
    Ingen av dem som skriver på sidan som hänvisas till i denna tråd visar sitt rätta jag utan alla är anonyma.

På grund av det jag läst här att dessa personer finns här inne också har jag fått lov att ta bort länken till mina barns egen hemsida. Tänk att man inte längre ska våga visa upp det finaste man har längre.
    Jag blir så lessen och arg för detta.

Nu går jag åter till sängen och försöker bli av med huvudvärken och min just nu dåliga syn på ena ögat.

/Lena
Svar på tråden Jag blir så förbannad!