• karmasus

Förlossning på UMAS, Malmö

Någon som fött på UMAS i Malmö? Hur upplevde du din förlossning? Fördelar? Nackdelar? Jag väljer mellan Malmö eller Lund. Vad rekommenderar du?

• Svar på tråden Förlossning på UMAS, Malmö
  • Nilla

Fött 2 barn på Mas.Första var det värsta jag varit med opm andra gick bättre

• KIKI med 6 barn

Jag har fött alla mina 6 barn på UMAS och jag har bara positiva upplevelser där jag var med när mitt barnbarn Moa föddes där 05 kan bara säga att det är toppen personal som jag mötte då med.
    Jag har haft med mig egna lakan till baljan till alla mina barn mjuka och sköna är de ju =)

• Pilla80

När jag födde mitt första barn var jag super nöjd men mas detta va 02.
    Men med andra blev rena helvetet bådde på förlossningen och pacienthotellet. När vi kom in på förlossingen så sa jag att jag ville bara ha lustgas inte petidin för det hade jag blivit så trött av förra gången. Jag och min man hade kommit överens om att han skulle föra min talan om jag inte va kapabel till att göra det. Mina värkar kom väldigt intensivt och jag öppnades fort. Min man gick ut för att hämta väska och dom passar på att komma och övertala mig under tiden att ta petedinen för att jag ska kunna slappna av. men det blir motsat eftekt och jag öppnas fortfare plus att jag blir helt borta och får minnes svackor och kommer inte ihåg något av förlossningen. Sen föddes hon 21.45. Efter en timme kommer dom och säger att min man måste gå och jag får stanna på förlossningen för det finns inte plats på p.hotellet. In med mig och min bebis i ett rum utan fönster mm. Mår skit dåligt, ingen kommer in och pratar med mig försen på förmiddagen dagen efter. Kl 14 får jag rum på pacient hotellet. Är där med min man och mår skit dåligt säger att jag inte mår bra, att det känns fel, får åmgestattacker och konstiga tankar. dom skikar hem mig och jag ringer och sger att jag mår skit, dom säger att dom inte vet vad dom ska hjälpa mig med. sen gick några veckor och det kommer fram att jag fått en djup depression och dom missade det, plus att dom inte har skrivit i sina jornaler om hur jag mådde när jag va där. Så NEJ där ska jag inte födda igen.

• Kofttanten

Nu är jag inte gravid men jag funderar ändå. Får man välja BB? Vi bor i Eslöv så Lund är ju närmast för oss men jag skulle hellre föda i Malmö.

• Kusin Knase
    Kofttanten skrev 2007-04-30 11:12:28 följande:
    Nu är jag inte gravid men jag funderar ändå. Får man välja BB? Vi bor i Eslöv så Lund är ju närmast för oss men jag skulle hellre föda i Malmö.
    Visst får ni välja! Så länge det finns plats där ni hade tänkt föda, vill säga.
  • Nuffi

Hej jag födde i malmö i november förra året.. Fick många rekomendationer från olika håll att åka någon annan stans men faktum är att jag hade en kanon upplevelse där... så underbar personal... Jag var första gångs föderska och var väldigt orolig och visste inte riktigt vad som väntade mig men de gjorde hela upplevelsen helt fantastisk...Så jag kan varmt rekomendera MAS.. Kommer att välja det nästa gång också....

• Inana

Jag puffar på denna tråd lite och hoppas på att några nyblivna mammor vill skriva Har själv BF om 10 veckor.

• Majsan72

Jag födde på UMAS för 5 månader sen ganska exakt. Jag var jättenöjd, inte med förlossningen för den tyckte jag nog var ganska hemsk (hade lite för positiva förväntingar och väntade mig en "häftig" upplevelse), men med personalen. Träffade inte en enda som var något annat än urgullig och omtänksam.
    Det ska väl vara lite mysigare lokaler i Lund. Fast nu har de ju gjort om i Malmö, så jag vet inte hur fint det är nu. Hur som helst, så bryr man inte sig så mycket om hur det ser ut. Kan inte säga att jag kommer ihåg färgen på väggarna direkt.

Nej, usch vad jag låter neggo. Det bästa med förlossningen är ju slutet, då barnet kommer, det är absolut fab att vara mamma.

• Majsan72

En sak till. Jag hade valt sjukhuset som låg närmast. Tyckte att de ynka 5 minuterna som jag tillbringade i taxi i värkar var rätt så jobbiga. Att åka till Lund hade därför varit förfärligt. När man får värkar vill man bara ligga ner. Så funkade i alla fall jag.

• kerstin71

Inana: vad exakt vill du veta? Lite lättare att svara då

Födde själv på UMAS i fredags, gick hem på söndagen. Tredje barnet, födde med halvakut KS och låg sen på BB.

Kram Anna

stolt mamma till Linus 03, Markus 06 & Fredrik maj 07
  • Fuzzy

Jag födde i Lund okt -05 och jag är helnöjd. Kanon personal och fräscht rum. Patienthotellet var också bra. Hjälp om man behöver. Pappan fick stanna hela tiden och fick en extra säng.

Har en svägerska som fött två barn i Malmö och hon är nöjd med förlossningen men precis som någon annan nämnde är patienthoteller inte kul om man hamnar på solsidan. Det blir olidligt varmt i rummet.

Svar på tråden Förlossning på UMAS, Malmö