• Anonym

    Nakenhet: vuxna män o mammor

    Visar ni mammor er nakna inför era vuxna söner, eller visar era söner sig nakna inför er? Alt om ni är män, skulle ni visa er nakna inför era mammor, visar era mammor sig nakna inför er?

    Min mamma o mina bröder skulle aldrig visa sig nakna infrö varann o därför är jag så chockad över min mans familj där han visar sig naken inför sin mamma o vise versa som ingenting. Dom bastar inte tillsammans el så men om vi bastar på sommarstugan tex o han ex glömt nåt så lägger han inget runt sig utan trampar naken ut bara o hämtar det inför sina föräldrar. Är det bara jag som är uppvuxen i en pryd familj o tycker detta är lite konstigt?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-06 19:56:59:
    Nu handlar detta alltså inte om huruvida man e naken hemma me sina små barn o så, utan vuxna män som inte bor hemma längre o deras mammor.

  • Svar på tråden Nakenhet: vuxna män o mammor
  • Gnagarn

    Inga problem med det i min familj. Visst man skyltar inte direkt men går heller nga omvägar. Ens mamma har nog "sett nog" av en genomm åren utan att reagera fast man är vuxen nu.

  • Velour

    NOWAY!

    I vuxen ålder tycker jag inte att det är naturligt att gå omkring naken framför sina föräldrar eller andra.

    Det mesta min mamma har sett utav min vuxna kropp är mina bröst, o då när jag ammade lillen..

  • Velour

    Oj, insåg att jag egentligen inte passade in i tråden då det handlade om vuxna män o deras mammor..

    Ha det gött!

  • Anonym

    Nej,efter en viss ålder känns det inte bekvämt att visa sig naken inför sina föräldrar,och tvärtom...det är när barnen kommit in i puberteten,börjat bli unga kvinnor och män...och så har det varit med mig,min familj både min bror,mig och mina föräldrar och med mina barn och mig...rätt vad det är så bara är gränsen där,de duschar själva,skyler sig,visar sig inte längre nakna..i början av tonåren eller i tolvårsåldern..och sedan är det så...jag ville inte visa mig inför mina då,och MINA ville inte visa sig för oss heller..känns inte konstigt,utan som ett vanligt steg i de flestas utveckling...
    Aldrig att mina tonårs eller unga vuxna söner skulle vara nakna inför mig! Jag vill inte de ska se mig så heller! Obekvämt..inte vårt sätt..

  • egil

    Döljer väl snorren för mamma om det går, men det känns inte som nån större grej om hon skulle se den. Inför farsan och brorsan är jag dock helnaken utan problem...

  • Anonym

    Mina 2 vänninor (25 och 29 år) visar sig nakna för sina föräldrar.Och syskon som är vuxna.För dem är det naturligt.
    Det har gått i "arv",vänninorna har skaffat barn,som är tonnåringar idag.
    De har inga problem med nakenhet eller nakenbastu.

    Varför ska man dölja eller sätta revir?
    Jag själv är uppväxt att sätta revir,att dölja kroppen.Men idag är jag vuxen och har kommit bort från det där kalla förhållandet till mina föräldrar.
    Jag har inga problem att visa mig näck,vare sig det är syskon eller föräldrar.
    Förut hade jag det,men mina föräldrar försökte lära mig att kroppen "behåller man för sig själv".
    Det tycker jag var dåligt.

    Varför inte vara naturlig.

  • Kalle S

    Min mamma och lillasyster såg en nakenbild på mig igår och skrattade så att de höll på att dö. Sambon och jag var och åkte skidor härrom veckan och jag skulle givetvis ut och rulla mig snön (den lilla som fannas då)när vi bastade på kvällen. Givetvis skulle sambon ta kort på händelsen. När vi framkallat korten hade jag glömt att detta kort fanns och lät morsan och syrran som var på besök hos oss kolla direkt på de färska korten. Första gången på 20 år som morsan såg mig näck...........

  • Anonym

    Min sambo visar sej naken för sin mamma / systrar. ok han promenerar inte omkring hur som helst naken men om han ex duschat å står å torkar sej å hans mamma kommer in så bryr han sej inte.

    Om min mamma skulle komma på mej så hade jag troligtvis dött. (lite överdrivet) Men vi visade oss aldrig nakna efter det att man kom i puberteten.
    Inför min pappa visar jag mej inte heller naken.

    Men det är helt fr uppfostran Inget fel i att va öppen men jag har svårt m det

  • Anonym (vackert)

    Nakenhet är vackert och naturligt.

    MEN

    Om barnen helt plötsligt börjar vända bort blicken när man kommer springande naken i sitt hem så är det dags att börja ta på sig morgonrocken. Av respekt för deras integritet!

    Likaså måste man respektera Dem om de vill vara ifred när de byter om mm.

    Men så länge ingen visar missnöje med nakenheten så är det väl absolut inget fel med det?

  • Anonym (relaxed)

    Min väninnas son är 16 Han  är naken med oss o mina två tjejer. Inget som har med sex att göra Helt naturligt bara

  • Anonym (Wtf)
    Anonym (relaxed) skrev 2015-07-13 11:01:37 följande:

    Min väninnas son är 16 Han  är naken med oss o mina två tjejer. Inget som har med sex att göra Helt naturligt bara


    Varför väcker man en 8 årgammal tråd till liv igen? Hur ansträngde du dig för att hitta denna tråd ens?
  • Anonym (Ove)

    Som tonåring såg min mamma min snopp dagligen  och jag såg henne ibland naken eftersom vi badade nakna i vår badsjö och i vår bastu. Det enda som förvånade mig var mammas stora buske och att min två äldre syster inte hade något hår därnere. Mamma tänjde min förhud och den sista tiden fick jag ofta stånd, men märk väl ingen utlösning.

  • Anonym (gg)
    Anonym (Wtf) skrev 2015-07-13 12:28:08 följande:
    Varför väcker man en 8 årgammal tråd till liv igen? Hur ansträngde du dig för att hitta denna tråd ens?
    Varför är det olagligt att skriva i gamla allmängiltiga trådar på familjeliv? Har alltid undrat.

    I min familj är det mest mamma som går runt naken, eller topless. Hon är uppvuxen på 60 och 70-talet, och lever kvar i den andan. Ingen av oss andra gör det dock
Svar på tråden Nakenhet: vuxna män o mammor