• JenRose

    hur många gånger?

    Nu sitter jag här och väntar på att få missfall, allt känns värdelöst, i måndags va vi på andra VUL, det hade inte växt nånting sen sist och hjärtat hade slutat slå. (nu i v.10)

    Så läkaren skickade hem mig och sa att vi skulle ge det en vecka annars blir det skrapning på Måndag!
    Förra graviditeten upptäcktes ett svårt hjärtfel i v.18 så vi avbröt graviditeten. Å nu blev det så här..

    Är det nån mer som råkat ut för något sånt här fler gånger?

    kram till er!

  • Svar på tråden hur många gånger?
  • Mael

    Skickar styrkekramar och beklagar!!

    Kan inte förstå att livet ska vara så orättvist att vissa ska behöva gå igenom så mycket olycka i väntan på sitt efterlängtade mirakel!

    Jag har tyvärr råkat ut för allt för mycket elände och förstår att det känns hopplöst för dig nu. Har 2 mf (v7), 1 ma (v12, utv slutade i v7) och nu senast ett avbrytande av en IVF grav i v 20 pga ryggmärgsbråck.

    Hoppas du hittar styrkan att försöka igen!
    Malin

  • Babe26

    Jag har haft två MA:n, ett avbrytande i v.13, ett MF och nu senast en pojke som dog i magen tre veckor innan BF. Sedan så har jag en helt frisk dotter på 2 ½ år så det har iaf funkat en gång, även om det ser ganska mörkt ut för min del. Läkarna har sagt att jag har haft otur varje gång, men nu efter änglasonen ska jag kräva en utredning.
    Hoppas att det ordnar sig för dig *Kram*

  • Annicapannika

    Jag har tyvärr också råkat ut för det mer än en gång. Först fick jag min lilla ängladotter som dog i v.26. Tre månader senare blev jag gravid igen och fick avbryta i v.15 pga. trisomi 18, detta är för två veckor sedan. Så tyvärr kan man råka ut för det mer än en gång. Men nästa gång måste det få vara vår tur.

  • jagäraf

    Jag har avbrutit en graviditet i vecka 22 pga kromosomskador. Innan dess hade jag tre missfall varav ett i vecka 12 och så har jag haft ett till efter. Men innan allt detta elände började fick jag fyra barn så jag är absolut inte lottlös!

  • Didden

    Beklagar och sänder varma kramar.

    Jag har tyvärr oxå vart med om en del. Fem graviditeter men tre som gått åt skogen.

    Första grav. Levande pojke
    Andra grav. Avbrytande i v.20 pga ett svårt hjärtfel.
    Tredje grav. Levande pojke
    Fjärde grav. MA v.9
    Femte grav. Dödfödd pojke i v.37 pga moderkaksavlossning

    Livet kan vara så hårt och orättvist men någon gång bara måste det vända till det bättre!

    De varmaste styrkekramar till dig!
    Malin

  • Semla74

    Jag har också haft flera misslyckade försök. Mina två första graviditeter slutade i MA i v 6 och 10. Den tredje gången fick jag avbryta i v 20.

    Önskar dig lycka till framöver. *kram*

  • Ina 67

    1: Levande pojke född 1995
    2: januari 04 blir det missfall i v 8.
    3: juli 05 dör våran dotter i min mage i vecka 36 PSD.
    4: augusti 06 får vi framkalla ett missfall i v 13 pga att vattnet gick.

  • JohannaJ

    Jo vi har haft våra turer också.

    augusti 2005: missfall ca v6

    januari 2006: MA v15-16

    november 2006: min son föds död, v 38

  • carina6

    ja du vännen tyvärr har jag massor av änglar läs om du orkar på min blogg kram


    Riktiga vänner är som stjärnor, i dom mörkaste stunder finns dom där
  • 5barnsmamman

    Ja vad ska man säga, på något sätt går livet vidare. Jag har varit med om det samma.
    Ett mf i v. 8 ett i v 19 och nu senast i v.16. Men jag vägrade att sluta pröva även om det stundtals varit jättejobbigt. Och resultatet av min kamp är att jag snart är fyrabarnsmamma.
    Så fortsätt kämpa det är det värt. Kramar

  • Hellen68

    Kram till dej!

    Jo jag har haft 3 ma... Dom 2 första så hade hjärtat slutat slå i v.12+2 resp 11+5 men inget ont anande upptäcktes detta inte förrän i v.18 resp v.19.
    Och nu sist så somnade hon in någon gång mellan v.17-18 och upptäcktes på rutin-UL. i v.19.

  • tjenixis

    ....me to! Ett tidigt missfall år 2000, en 2-stegs-abort 2003 p.g.a. svåra missbildningar och i oktober 2006 födde jag en flicka som helt oförklarligt dött ett par timmar innan i min mage. För min del har det bara blivit värre och värre men jag är ändå beredd att försöka igen, vet att det kommer att vara värt det!!!

    Kram!!!!

  • pbjarne

    Hej,

    Låter fruktansvärt att du får gå och vänta. Fick själv veta igår eftermiddag på akuten veta att mini varit död i två veckor. Har haft pyttelite bruna flytningar då och då, men inte åkt in tidigare, men igår var det inte flytningar längre. De erbjöd mig att bli inlagd på direkten och sätta igång ett mf via piller, men jag kände att jag ville åka hem med sambon och komma tillbaka idag kl 8 för en skrapning. Tydligen är det oftast så att man får gå igenom skrapning ändå.

    Var i v 11 (10+5).

    Tänker på dig.

  • Cia o krabaten

    Frisk dotter född -05,
    sedan 3mf  innan v8 här under hösten -06, blandade
    känslor att försöka bli gravid igen...


    Nattens mörker släcker dagens ljus, men inte hoppets låga
  • Lilla Mjau

    Här är en till som haft det tufft:


    99: Missfall på tvilling, den andra bebisen föds i v28 (frisk och pigg idag!)


    01: Missfall

    02: Levande flicka i v39.


    03: MA


    06: Pojke i v35+1 som dör pga syrebrist

    *kramar i massor*


    - Mycket kan man köpa men ingen kan köpa livet - Tomas Di Leva
  • Peippo

    Två mf, en ma, en utomkvedshavandeskap och nu äntligen en liten Hilda...


    EN STOR VARM KRAM TILL DIG!


    Livet är som ett kortspel. Korten du får är ödet; Sättet du spelar på är fria viljan.
  • Hellen68

    Och nu har det hänt igen! Mf i vecka 10 skrev tidigare i tråden om mina tidigare ma och så händer detta!!! Jag orkar inte!!!

  • JohannaJ
    Hellen68 skrev 2007-05-07 08:38:10 följande:
    Och nu har det hänt igen! Mf i vecka 10 skrev tidigare i tråden om mina tidigare ma och så händer detta!!! Jag orkar inte!!!
    Stora kramar från mig. Det är så orättvist.
  • vinterpinglan

    Jag har också haft flera missfall.

    1:a levande pojke. Föddes i v.41

    2:a missfall i v.7

    3:e missfall i v. 5-7 (de visste ej riktigt när det skett)

    4.e Levande pojke. Föddes i v.42

    Jag har mina sorgehål i mitt hjärta. Så jag tänker på de förlorade små barnen som jag skulle ha haft varje dag!!


    Men det tog lång tid efter att jag vågade bli gravid igen. Det tog 6 år.


    Ta den tid du behöver.


    Hoppas att allt kommer att gå vägen någon dag för dig med.


    ♥♥♥ Kevin 970329 - Liam 060403 - mammas guldklimpar ♥♥♥
Svar på tråden hur många gånger?