• Kwela

Oförklarligt barnlösa som gör ivf

Hej!

Undrar om det är ngn fler här inne som är oförklarligt barnlös och som gör eller ska göra ivf? Har ni lust att hänga med mig lite? Prata om hur det går, hur ni tänker, vad det kan det vara för fel, relationsproblem, sorgen, hoppet, forskning... ja allt!

Kram Msnorrland

Skolsköterskan på högstadiet hade fel ...
  • Svar på tråden Oförklarligt barnlösa som gör ivf
  • Tic1

vad lungt det var på denna tråd!Var har ni tagit vägen allihopa??

• susanne78

Ja, här är det väldigt lugnt. Vet inte var alla har tagit vägen det har varit lugnt länge nu.

• LillaMi

Har varit på mitt 1;A besök i veckan.
    Jag kanske ska vara med i en studie, så jag ska ringa dit på min 1:a mensdag så dom kan ta blodprov på mig som avgör om jag får vara med eller inte.
    Jag kan inte fatta at vi äntligen kommit en bit på väg. Visserligen har vi inte suttit i några köer, det gick jättefort. Men vi började ju försöka för 3 årsedan - och nu känns det som att NU kan det faktiskt börja hända grejjer... 

Den som väntar på nå´tt gott kan vänta på tok för länge!
  • susanne78

LillaMi: Grattis till det stora steget. Jag kommer ihåg vilka känslor man fick när man var klar för behandlingen.
    Hoppas att det går vägen nu...

• Lilla Hjärtat

Satt och läste i denna tråd, och vill bara önska er alla stort lycka till:O)
    Hörde till er skara för ett par år sen; läkarna hittade inga fel alls på mej, och visserligen hade min man lite lågt antal spermier, men det skulle ändå inte vara några problem att bli gravida efetrsom de var av toppkvalité.
    Jag tyckte att det var så oerhört jobbigt just det här att inte ha en diagnos, för det kändes nästan som att det inte var meningen att vi skulle ha några barn när det inte blev nåt trots att allt såg bra ut :(
    Dessutom inbillade jag mig att jag hade nåt så himla ovanligt och hemskt fel att det inte gick att vare sig upptäcka eller avhjälpa *ler*

Hade ärligt talat hellre velat att det hittades nåt riktigt fel, för då hade också man sluppit hoppas och gråta varenda månad under massor av år...även om hoppet minskade hela tiden.

I alla fall så visade det sig att IVF funkade på oss; nu har vi två underbara småtjejer här hemma (vi lyckades både på andra och tredje försöket.)

Det är tydligen så att oförklarligt barnlösa har lika stor lyckandefrekvens som andra vid IVF, så vad det än är som orsakar infertiliteten hos oss "oförklarliga" så går det uppenbarligen att kringgå med IVF.

• LillaMi

Susanne78:
    Ja alla tankar bara surrar runt..
    Men nu har varannan hoppfull tanke varvats men en mindre hoppfull... man våar lixom inte hoppas för mycket.. Men man vill ju så in i...

Lilla hjärtat;
    Man behöver höra att andra lyckas, läste din pres. om hur mycket ni gått igenom. Härligt att ett syskon är på G.

• susanne78

LillaMI. Jag tror att man kanske lugnar ner sig lite när man har varit på första vul o sett o hört hjärtslagen. Jag hoppas att så är fallet.

• Trollskogen

ÄNTLIGEN känner jag/vi oss redo igen och hoppas med hela vårt hjärta att det lilla ägg vi har i frysen kommer må gott av få kommer till mig/oss.

Usch det har för oss tagit tid att återhämta sig efter vårat 1:a IVF i dec. Men med hjälp av en underbar psykolog, våra familjer och vänner är vi tillbaka på banan igen.

Nästa vecka kommer jag att starta behandlingen för att i maj återföra vårt guldägg!

NU SKA DET LYCKAS!!!!

Trevlig påsk och KRAAAAAAAAAAAAAAAAAM till alla kämpar

• LillaMi

Trollskogen!!

Klart det ska lyckas!!!

Glad Påsk!

• Trollskogen

TACK LillaMi - ja nu jä....SKA det gå! Längtar...

• susanne78

Trollskogen: Lycka till med erat andra IVF försök. Vet inte hur det känns med ett misslyckat IVF, men jag vet hur det känns att kämpa o inte lyckas att bli gravid. Men nu har jag en som på 3 år o en liten krabat i magen.

• tuffing

halloj har ca ett år kvar till ivf det är så frusterande mina vänninor blir gravida min brors fru blev gravid 5 dagar efter att hon slutade äta p-piller och själv har man gått i två år utan att nåt händer man blir ledsen o besviken varje månad
    nu är jag sen en vecka gjorde gravtest men tyvärr så visade det negativt så då kommer väl mensen om några dagar

• LillaMi

Tuffing;

Det där kan verkligen kännas som en käftsmäll, visserligen önskar man ingen anna det man själv känner och står ut med.. men lite tycker man allt att dom ska få kämpa iaf. 2-3 månader- men  5  D A G A R!!   Är det detta man kallar svartsjuka?

• Kia 28
    Vi ska göra IVF, men vi ska ringa dom, och vi ska också göra titthål på mig, se om jag har endometrios..Så jag vet att i augusti så kan dom i finland hjälpa oss, måste ringa dom och snacka..Fråga om priser och pejla vad det kostar att ta prover etc hemma i Sverige..
  • tvillingmamma

Hej. Att läsa era inlägg väcker minnen......

På nyårsdagen förra året började jag min behandling.
    1:a februari sattes två embryon in (15 ägg ut).
    31/8 föddes våra tvillingar:)))
    Jag hade tur!!

Lycka till alla ni som försöker!!!!

• LillaMi

Hej Tvillingmamma,

Jag blev lite nyfiken, för på SU sa dom att man inte stter in 2 ägg längre.. Eller finns det då dom gör undantag?

Grattis till dig!!

• snusans mamma

Vi var också oförklarligt barnlösa.Vi gjord ICSI och vi fick en prinsessa våren 2005.
    Nu börjar en längtan efter ännu en baby...

Lycka till alla som kämpar !!

Svar på tråden Oförklarligt barnlösa som gör ivf