• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om namnet Melanie ?
  • Angels with silverwings

    mao är ni fördomsfulla hela gänget, eftersom de alla har en amerikansk pappa.

  • anna68

    Deez och Bonanza, jag ser i ni håller garden uppe i den här diskussionen. Jag håller med er!

  • Linda1976
    Lola Jämtland skrev 2007-03-10 22:59:03 följande:
    Jordan heter väl hon med jättemelonerna? Som gifte sig med Peter André...o hon är definitivt WT för mig! //2007-here I come!
    Nja.... hon heter Katie Price, men kallas Jordan.

    Jag tänker dock mer på AIR Jordan och Henke Larssons son.
    Min smak är mycket enkel, jag nöjer mig enbart med det bästa.
  • Lola Jämtland
    Linda1976 skrev 2007-03-10 23:01:29 följande:
    Nja.... hon heter Katie Price, men kallas Jordan.Jag tänker dock mer på AIR Jordan och Henke Larssons son.Min smak är mycket enkel, jag nöjer mig enbart med det bästa.
    Aha. Ok...jag trodde hon hette Jordan....
    //2007-here I come!
  • Jencie

    Min dotter heter Melanie, därför startade jag tråden.
    Tycker definitivt inte att namnet Melanie är WT. .

    Men visst förstår jag grejen med att accosiera olika namn efter nåja kanske inte olika
    samhälls grupper utan snarare efter olika personer och man uppfattar den personen.

  • zazla

    Va? Men ärligt talat. Jordan är väl inte WT? Visst hon är trashig, billig och en jäkla sellout men kollar ni upp vad WT är så stämmer det inte in på henne.

    Det är det här jag menar... Bara för att det är fult och inte går att uttala på engelska så är det inte WT...

  • BaraLillaJag84

    Kul när de som anklagar andra för att vara fördomsfulla själva är de som besitter stört fördomar! 😄 Vanligt fenomen!

    Vilken mäklare anlitar ni helst?
    Peter Nilsson
    Alfons Nilsson
    Styrbjörn Nilsson
    ??

    Fördomar på allihopa, eller hur?? Det är ju inget fel med det!

    Jag tycker också Melanie låter "wt". En lägre samhällsklass där man måste utmärka sig på något sätt och då gör man det genom ett "märkvärdigt" namn på barnet. Men tiden går ju, jag tyckte samma sak om Kevin för 25 år sen, ingen som reagerar över det idag! Det ska vara de här udda stavningarna då, som det skriver "wt" om oavsett! "Cewin" etc.
    Men jag är heller inte opartisk. Hade min första lägenhet i ett miljonprogramområde och närmaste grannarnas barn hette just Melanie, Celwin (jupp, med L) och Colin. Ständigt ett jädra liv, t.o.m ungarna stank tobaksrök och det var inte störande höga studieskulder där, mamman var förtidspensionär för nån hittepå-sjukdom.

  • Maymom
    BaraLillaJag84 skrev 2023-04-05 12:47:37 följande:

    Kul när de som anklagar andra för att vara fördomsfulla själva är de som besitter stört fördomar! 😄 Vanligt fenomen!

    Vilken mäklare anlitar ni helst?
    Peter Nilsson
    Alfons Nilsson
    Styrbjörn Nilsson
    ??

    Fördomar på allihopa, eller hur?? Det är ju inget fel med det!

    Jag tycker också Melanie låter "wt". En lägre samhällsklass där man måste utmärka sig på något sätt och då gör man det genom ett "märkvärdigt" namn på barnet. Men tiden går ju, jag tyckte samma sak om Kevin för 25 år sen, ingen som reagerar över det idag! Det ska vara de här udda stavningarna då, som det skriver "wt" om oavsett! "Cewin" etc.
    Men jag är heller inte opartisk. Hade min första lägenhet i ett miljonprogramområde och närmaste grannarnas barn hette just Melanie, Celwin (jupp, med L) och Colin. Ständigt ett jädra liv, t.o.m ungarna stank tobaksrök och det var inte störande höga studieskulder där, mamman var förtidspensionär för nån hittepå-sjukdom.


    Så du menar att om de döpte sitt barn till Melanie 2007 så gjorde de förmodligen rätt? 😉 
  • BaraLillaJag84
    Maymom skrev 2023-04-05 14:31:16 följande:
    Så du menar att om de döpte sitt barn till Melanie 2007 så gjorde de förmodligen rätt? 😉 
    Snarare att det inte blivit så söndertjatat som kanske just Kevin, så man inte riktigt hunnit vänja sig, och det är ju bra! 😊 Kul med föräldrar som inte följer topplistan slaviskt men ändå inte kör med typ Iggy-Lou.
  • Hjelm

    Det blir inte mycket mer white trash än att heta Melanie när man är svensk, har svenskt efternamn, bägge föräldrar svenska.

    Men namnet i sig är fint, absolut. 

  • Pehrmedh
    Hjelm skrev 2024-02-29 01:52:28 följande:

    Det blir inte mycket mer white trash än att heta Melanie när man är svensk, har svenskt efternamn, bägge föräldrar svenska.

    Men namnet i sig är fint, absolut. 


    Melinda eller Melissa då?

    Mariah är väl fint?
  • Theaass99
    Pehrmedh skrev 2024-03-10 20:44:00 följande:
    Melinda eller Melissa då?

    Mariah är väl fint?
    Melissa är wt och Melinda något bättre än Melanie. 
  • Hjelm
    Pehrmedh skrev 2024-03-10 20:44:00 följande:
    Melinda eller Melissa då?

    Mariah är väl fint?
    Inget fan av vare sig Melinda eller Melissa.

    Maria är fint, utan h.
  • Xenia

    Jag tycker faktiskt att Melanie i sig är ett fint namn. Jag associerar till den ljuva Melanie i Borta med vinden och till den nyligen avlidna sångerskan Melanie Safka.

Svar på tråden Vad tycker du om namnet Melanie ?