• Jordgubben81

    missfall igår..

    Allt känns så hemskt.. Stod å skulle börja diska å så kände jag hur det bara började rinna.. Var i v10. Ringde akuten å dom bad mig komma in..å jag fattar inte varför. Fick bara tjockare bindor å så sa dom att allt verkar ju komma ut. Men ring tillbaka om du får jätte ont å feber. Å det får man betala 250kr för! Helt sjukt!
    Allt verkar ha kommit ut..en massa klumpar. Var som en madröm igår. man hade hunnit ställa sig in på att det skulle komma en bebis. Tror inte att jag vill försöka få barn igen på ett tag.
    Känns just nu som att jag har värsta mensvärken.. Ska det kännas så efter ett missfall?

  • Svar på tråden missfall igår..
  • Jordgubben81

    Du visste precis hur jag kände.. Å det är klart att man är ledsen just nu.. Känslorna går upp å ner för mig just nu.. Ena stunden är jag glad å nästa stund gråter jag. Är jobbigt, men man får ta en dag i taget..
    *kramar*

  • Josse

    Blev också skrapad i v12+ 0 med tvillingar visade det sig, visst jag mådde oerhört dåligt i början och hade tänkt avvakta med att bli med barn igen men vips 2½ månad efter blev jag gravid igen och denna gång gick det kanonbra, idag är jag en konstant trött men oerhört lycklig mamma till Filippa 3 år.
    Ta dig tid att sörja och läka men ge inte upp försöken att bli mamma.
    Lycka till *KRAM*

  • Jordgubben81

    Nä, ge upp kommer jag nog inte att göra. Men jag lär nog vänta ett tag.
    Tack så mycket! *kram*

  • Nallestumpan

    Vill bara krama om jag me!!! Hade själv ett missfall i v.14..som började med mensblödning..på UL konstaterade att fostret inte var mer än ca 7 veckor och jag fick göra en skrapning...tänkte mycket på att kroppen inte "reagerat" tidigare..att "hon" höll sig kvar liksom..inte ville släppa taget om "sin mamma"...

    Bara va! Ta den tid du behöver. Längtan efter barn har tagit "en krok" bara, men den finns helt klart kvar...*Håller om*

  • Jordgubben81

    Tråkigt för dig med Nallestumpan.
    *kramar*

    Tack alla för era värmande ord och kramar!

  • Psykoangel

    vet hur det känns...jag vet ajag hade mycket ont efter mitt missfall fick göra ne skrapning o min bm sa att det kan kännas som mensvärk för det tar lite tid för livmodern att dra ihop sig o återgå till det "nomala!

    *många styrke kramar till dig*

  • Alice i Umeå

    Hejsan!! Jag fick missfall den 19 mars, började blöda lite grann, vi var till barnmorskan och hon sa att det inte verkade så bra. På kvällen satt vi och såg på tv och helt plötsligt forsar det bara blod. Hur mycket som hellst. Dagen efter åkte vi in till kvinnokliniken och de tog ut väldigt mycket mer. Var i v 12+0. Gjorde ett UL i måndags och det var fortfarande rester kvar och då fick jag göra en hem abort i går. Men det kom inte ut så mycket så jag ska tillbaka på UL på tisdag igen. Känns som om det aldrig tar slut, jag vill släppa det här nu och gå vidare...

  • Jordgubben81

    Usch vad hemskt. Vet verkligen vad du går igenom.. jag hoppas att du börjar må bättre snart. Ta hand om dig! *kram*

  • Alice i Umeå

    Tack!! Det är skönt att kunna vädra lite tankar med helt okända människor!!

  • sara jakobsson

    jag förstår hur du mås fick missfall i januari o va i vecka14 de är o va jätte jobbigt man blir så himla ledsen o känner sig ensam men jag sänder en varmande kram

  • Anja80

    Fick missfall i onsdags den 11: april-07 fick komma till sjukhuset i fredags och göra en skrapning under narkos som tur väl var...Nu känns allt bara tomt Det är tur att man har två barn som är friska och en familj som stöttar en...Hjärtat gör riktigt ont

  • Jordgubben81

    Vet hur du känner dig Anja.. precis så kände/känner jag. Hann vänja mig vid att ha nåt i magen..nu känns det bara så tomt..nåt saknas..
    Styrkekramar till dig!

  • My Baby
    Kram till dig,,, vet va du går igenom har själv haft 2 mf
    ♥ Felicia 041124 ♥ Izabelle bf 070413 ♥
  • Tummelisa06

    Kramar till dig.. har haft ett missfall för ca 2½ årsen... jag hade just kommit hem från jobbet.. gubben jobbade i Norge då och förberedde sig för att åka.. men de fick han inte.. usch.. de var en jobbig period.. men men.. idag har jag en dotter på 1 år... men jag var livräddd hela graviditeten att de skulle hända nått.. men de gick bra..så jag önskar dig lycka till på färden...

    Kramizz

  • Jenni81

    Hej ville bara skriva att jag vet hur det känns. Fick själv tre missfall i v5 år -99, v7 -01 och v9 -02. Hade helt gett upp hoppet trodde inte jag skulle kunna få barn mådde jätte dåligt. Men man skall aldrig ge upp idag har jag tre friska barn William född Maj -03, Jim född September -04 och Nathalie född December -06. Jag fick alla tre barn efter varandra och inga fler missfall:)Styrke kramar till dej!!!!

  • snudmumriken

    Jag förstår vad du går igenom... fick missfall på jobbet för 1vecka sen... Tänker på dig
    Kram

Svar på tråden missfall igår..